زادگاه اجدادی جو بایدن برای دیدار ریاست جمهوری آماده می شود

زادگاه اجدادی جو بایدن برای دیدار ریاست جمهوری آماده می شود

این یکی از آخرین ایستگاه های تور ایرلند و ایرلند شمالی خواهد بود.

بالینا:

شهر زیبای بالینا در سواحل رودخانه موی در شمال غربی ایرلند، پیش از بازدید از نوادگان مشهورش جو بایدن در این هفته، غوغا می کند.

رئیس جمهور ایالات متحده قرار است روز جمعه به شهر شمالی کانتی مایو برسد تا هزاران نفر را در مکانی که خانواده وی قبل از مهاجرت به پنسیلوانیا در قرن نوزدهم از آنجا آمده بودند، سخنرانی کند.

این یکی از آخرین ایستگاه‌های تور ایرلند و ایرلند شمالی خواهد بود که در بلفاست، دوبلین و مکان‌های دیگر از تاریخچه خانوادگی رئیس‌جمهور ایرلندی-آمریکایی با افتخار می‌گذرد.

بستگان بایدن هنوز در این منطقه هستند و جو بلوویت، پسر عموی سوم رئیس جمهور، در حین انجام کار خود به عنوان لوله کش، به درخواست های مطبوعات بین المللی رسیدگی می کند.

بلوویت، 43 ساله، درباره سفر آتی به خبرگزاری فرانسه گفت: «این یک روز احساسی است، این یک روز بسیار غرورآفرین برای خانواده ما و برای ایرلند است. “بالینا برای او بسیار خاص است.”

بایدن خانواده بلوویت را به مراسم تحلیف خود دعوت کرد که به دلیل همه گیری کووید قادر به انجام آن نبودند. اما آنها ماه گذشته در جشن روز سنت پاتریک در کاخ سفید حضور داشتند.

بلوویت افزود: «البته بسیار خاص است و توصیف آن بسیار سخت است، شناختن رئیس جمهور ایالات متحده.

او دقیقاً مانند خود ماست. او احساس قدرت را از خود دور می کند، اما او فقط یک آدم معمولی است.

“وزوز”

بیرون بار هریسون در مرکز بالینا، صاحب لئونارد درک لئونارد بند های قرمز، سفید و آبی را بالای یک نردبان آویزان کرده و پنجره میخانه خود را با ستاره ها و راه راه های ایالات متحده در انتظار دیدار ریاست جمهوری می پوشاند.

صاحبخانه به خبرگزاری فرانسه گفت: “مردم وزوز می کنند و در حال شستشو هستند و نقاشی می کنند… دیدن آن عالی است.”

در داخل کافه، عکسی از لئونارد به همراه بایدن در زمان دیدار او به عنوان معاون رئیس جمهور در سال 2016 به افتخار جای خود آویزان است. رهبر ایالات متحده قول داده بود زمانی که رئیس جمهور شد به بالینا بازگردد.

لئونارد که با اقتدار گفت که اجدادش در شهر با بایدن شانه می کردند، زمانی که رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری 2020 پیروز شد، نقاشی دیواری به ارتفاع پنج متر (16 فوت) را سفارش داد.

صاحب کافه گفت اگر بایدن از این نقاشی دیواری بازدید کند، دیدار دوباره به عنوان رئیس جمهور “افتخار بزرگی” خواهد بود.

خیابانی در مرکز شهر که ادوارد بلوویت، پدربزرگ بایدن در آن زندگی می‌کرده و در آن دیوارنگاره‌ها با پرچم‌ها، پوسترها و بنرهای ایالات متحده مزین شده است.

در داخل شرکت لباس بالینا، جین کرین با وظیفه‌شناسی پرچم‌های آمریکا را برای ورود بایدن می‌دوزد.

او توضیح داد که اعلان سفر را به سختی پذیرفته است زیرا با برنامه ریزی یک جشنواره فرانسوی در تابستان، او قبلاً تعدادی بند قرمز، سفید و آبی آماده کرده بود.

‘چرخه کامل’

صاحب مغازه لباس توضیح داد: «همه در حالت مهمانی هستند.

“این بالینا را روی نقشه قرار می دهد… بالینا را به نمایش می گذارد که فوق العاده است و بازدیدکنندگان را به آن می آورد.”

در یکی از ویترین مغازه‌های ورزشی که پیراهن‌های فوتبال گالیک را می‌فروشد، مانکن‌ها با پیراهن‌های فوتبال آمریکایی پوشیده شده‌اند. یکی از پلاکاردها به بایدن می گوید: “کتری روی جو است، بیا خانه”.

ارنی کافری، سناتور سابق ایرلندی و صاحب یک گالری و مغازه کادویی، معتقد است که محل او در محل خانه اجدادی بایدن قرار دارد.

این پیرمرد 86 ساله گفت که دو مورخ محلی ثابت کرده اند که یک دیوار آجری قدیمی در پشت مغازه او، که نمای واضح یک شومینه را نشان می دهد، بخشی از کلبه ادوارد بلوویت را تشکیل می دهد.

او افزود: «ما در کنار آنچه از کلبه اصلی بلوویت باقی مانده است، ایستاده ایم.

“این یک جور معجزه است که هنوز اینجاست، زیرا کل شهر در 200 سال تغییر کرده است – هر اینچ مربع به جز این یکی روی آن ساخته شده است.”

مارک دافی، رهبر شورای شهرداری بالینا، در نزدیکی کلیسای جامع سنت مورداخ، جایی که بایدن روز جمعه سخنرانی کند، گفت که داستان رئیس جمهور در میان مردم ایرلند و آمریکایی های ایرلندی تبار طنین انداز شد.

او گفت: «مردم ایرلندی در زمان قحطی و در زمان ستم اینجا را ترک کردند.

این موضوع اکنون با پسری از بالینا، از اجداد بالینا، رئیس جمهور ایالات متحده و نشستن در دفتر بیضی شکل کامل شده است. بنابراین داستان زیبایی است.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)