ریچارد فریدلند کارشناس آفریقای جنوبی

علائم Omicron بسیار خفیف تر از سه موج اول: کارشناس آفریقای جنوبی

بیش از 90 درصد از بیماران کووید در حال حاضر در بیمارستان های Netcare نیازی به اکسیژن درمانی ندارند.

Netcare Ltd. که بزرگترین شبکه مراقبت های بهداشتی خصوصی در آفریقای جنوبی را اداره می کند، با وجود اینکه omicron تعداد افراد مثبت تست شده برای ویروس را افزایش می دهد، شاهد موارد خفیف کووید-19 است.

ریچارد فریدلند، مدیر اجرایی، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: علائمی که توسط بیماران در بیمارستان‌های Netcare در مرکز موج چهارم فعلی، استان گوتنگ، نشان داده می‌شود، «بسیار خفیف‌تر از هر چیزی است که در طول سه موج اول تجربه کردیم».

این بازتاب یافته های اولیه دو گروه بیمارستان محلی دیگر است که نشان می دهد اکثر بیماران کووید به اکسیژن یا درمان فشرده نیاز ندارند. دانشمندان هنوز در حال انجام تست های زیادی هستند تا درک بهتری از خطرات omicron داشته باشند و تنها در هفته های آینده چیزهای زیادی مشخص خواهد شد.

فریدلند گفت، در طول سه موج اول، نرخ پذیرش در بیمارستان همزمان با نرخ انتقال جامعه افزایش یافت و اکنون ممکن است “جدا شدن” باشد.

وی گفت: حدود 90 درصد از بیماران کووید در حال حاضر در بیمارستان‌های Netcare نیازی به اکسیژن درمانی ندارند و موارد اتفاقی محسوب می‌شوند. هشت مورد از 337 بیمار مثبت کووید-19 در حال حاضر در بیمارستان‌های نت‌کر در حال تهویه هستند و از این تعداد، دو مورد ترومای اولیه هستند که آزمایش آن‌ها نیز مثبت بوده است.

با 800 بیمار مبتلا به کووید-19 مثبت که از 15 نوامبر در بیمارستان های Netcare بستری شده اند، حدود 75 درصد از این بیماران واکسینه نشده بودند. از چهار مورد مرگ منتسب به کووید در این مدت، همه “بیماری های همراه قابل توجه” داشتند و بین 58 تا 91 سال سن داشتند. سه نفر از این بیماران واکسینه نشده بودند.

Life Healthcare Group Holdings Ltd.، یکی دیگر از سه گروه بزرگ بیمارستان خصوصی کشور، روز چهارشنبه گفت که 321 مورد کووید را پذیرش کرده است که حدود 20 درصد از آنها در بخش مراقبت های ویژه خود هستند. لایف گفت از مجموع پذیرش‌ها، حدود 30 درصد افراد جوان‌تر از 30 سال هستند.

فریدلند گفت: «در حالی که ما کاملاً تشخیص می‌دهیم که هنوز روزهای اولیه است، اگر این روند ادامه یابد، به نظر می‌رسد که به جز چند مورد استثنا از کسانی که به مراقبت‌های سوم نیاز دارند، موج چهارم می‌تواند به اندازه کافی در سطح مراقبت‌های اولیه درمان شود.»