ریچارد راجرز، معمار پشت “ساختمان های مشهور جهان” در 88 سالگی درگذشت.

ریچارد راجرز، معمار «مشهورترین ساختمان‌های جهان» در ۸۸ سالگی درگذشت.

ریچارد راجرز معمار بریتانیایی در سن 88 سالگی درگذشت.

لندن:

به گزارش رسانه ها، ریچارد راجرز معمار بریتانیایی که به خاطر طراحی برخی از معروف ترین ساختمان های جهان از جمله مرکز پمپیدو پاریس شهرت داشت، در سن 88 سالگی درگذشت.

متیو فروید از آژانس ارتباطات فروید به انجمن مطبوعات گفت راجرز که افق لندن را با خلاقیت های متمایزی مانند گنبد هزاره و “پنیرگیر” تغییر داد، شنبه شب “بی سر و صدا از دنیا رفت”.

پسرش رو راجرز نیز مرگ او را به نیویورک تایمز تایید کرد، اما دلیل آن را اعلام نکرد.

این معمار ایتالیایی الاصل برای طرح های خود برنده یک سری جوایز از جمله جایزه پریتزکر در سال 2007 شد و یکی از پیشگامان جنبش معماری “تکنولوژی پیشرفته” است که با سازه هایی که از مواد صنعتی مانند شیشه و فولاد استفاده می کنند متمایز است.

او یکی از خالقان مرکز پمپیدو فرانسه است – که در سال 1977 افتتاح شد و به خاطر نمای رنگارنگ و لوله‌کشی آن مشهور است – که با معمار ایتالیایی رنزو پیانو طراحی کرد.

از دیگر طرح های معروف راجرز می توان به دادگاه اروپایی حقوق بشر استراسبورگ و مرکز تجارت جهانی سه در نیویورک و همچنین پایانه های فرودگاه بین المللی در مادرید و هیترو لندن اشاره کرد.

در سال 1933 در فلورانس به دنیا آمد، پدرش پزشک و مادرش شاگرد سابق نویسنده مشهور ایرلندی جیمز جویس بود. خانواده از دیکتاتوری موسولینی گریختند و در سال 1938 در انگلستان مستقر شدند.

او در سال 1951 مدرسه را بدون هیچ مدرکی ترک کرد، اما موفق شد وارد مدرسه انجمن معماری لندن شود که به مدرنیسم معروف است.

او تحصیلات معماری خود را در دانشگاه ییل در ایالات متحده در سال 1962 به پایان رساند و در آنجا با نورمن فاستر معمار بریتانیایی آشنا شد.

اگرچه ساختمان‌ها دنیای راجرز بودند، اما او اصرار داشت که این فضای اطراف آن‌ها است که در تعریف آن‌هایی که کار می‌کنند کلیدی است.

او در سال 2017 به گاردین گفت: «این دو را نمی توان جدا از هم قضاوت کرد.

به عنوان مثال، برج‌های دوقلو در نیویورک. آنها ساختمان‌های بزرگی نبودند، اما فضای بین آنها بود.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)