ریشی سوناک بریتانیایی در مراسم تاجگذاری شاه چارلز آیه کتاب مقدس را تلاوت می کند

ریشی سوناک بریتانیایی در مراسم تاجگذاری شاه چارلز آیه کتاب مقدس را تلاوت می کند

ریشی سوناک از کتاب مقدس کولسیان در مراسم تاجگذاری شاه چارلز خواهد خواند. (فایل)

لندن:

دفتر اسقف اعظم کانتربری به عنوان بخشی از مراسم مذهبی رسمی مذهبی اعلام کرد که ریشی سوناک از کتاب مقدس کولسیان در تاجگذاری پادشاه چارلز سوم مطابق با سنت اخیر نخست وزیران بریتانیا که در مناسبت های ایالتی قرائت می کنند، خواهد خواند. مراسم در وست مینستر ابی اینجا در 6 می.

ریشی سوناک، اولین نخست وزیر بریتانیا با میراث هندی و یک هندوی تمرین کننده، خواندن از روی یک کتاب مقدس با مضمون چند دینی که برای مراسم مسیحی مطرح شده است طنین انداز می شود.

کاخ لمبث، دفتر اسقف اعظم کانتربری – کشیش جاستین ولبی، گفت که اعضای دیگر سنت های مذهبی برای اولین بار نقش فعالی در این خدمت خواهند داشت.

“اسقف اعظم کانتربری رساله جدیدی را برای این تاج گذاری انتخاب کرده است که کولسیان 1: 9-17 خواهد بود. این قطعه برای منعکس کننده موضوع خدمت به دیگران و حکومت محبت آمیز مسیح بر همه مردم و همه چیز انتخاب شده است. کاخ لمبث گفت.

در این بیانیه آمده است: «به دنبال سنت اخیر نخست وزیران بریتانیا که در مناسبت های دولتی قرائت می کنند – به عنوان رئیس دولت کشور میزبان – این مطلب توسط نخست وزیر ریشی سوناک خوانده خواهد شد.

طبق سنت دیرینه، اسقف اعظم کانتربری برای هر تاجگذاری، مراسم مذهبی جدید – یا شکلی که طبق آن یک عبادت عمومی مذهبی انجام می شود – مجاز می داند. سه سوگند پادشاه در قلب این خدمات بدون تغییر باقی می ماند، از جمله وعده حفظ “مذهب اصلاح شده پروتستان”.

مضمون کلی این مراسم “دعوت به خدمت” است، که هدف آن منعکس کننده تعهدی است که پادشاه برای خدمت به خدا و مردم بریتانیا خواهد کرد.

“خوشحالم که این سرویس سنت را به رسمیت می شناسد و جشن می گیرد و با تاریخ بزرگ ملت ما، آداب و رسوم ما و کسانی که پیش از ما آمده اند صحبت می کند. در عین حال، این سرویس حاوی عناصر جدیدی است که تنوع جامعه معاصر ما را منعکس می کند. “ولبی گفت.

دفتر او گفت که این سرویس به گونه ای طراحی شده است که تغییرات در بریتانیا از زمان تاج گذاری ملکه الیزابت دوم مادر چارلز در سال 1953، شخصیت بریتانیا به شکل امروزی و نقش کلیسای انگلیس در جامعه معاصر را منعکس کند. به عنوان یکی از عناصر جدیدتر، پادشاه 74 ساله با صدای بلند در ابی با استفاده از کلماتی که مخصوصاً برای این مناسبت نوشته شده است، دعا خواهد کرد که منعکس کننده “وظیفه و امتیاز حاکم برای خدمت به همه جوامع” است.

کاخ لمبث تأیید کرد که ارائه رگالیا توسط اعضای مجلس اعیان انجام خواهد شد و برای اولین بار، برخی از مواردی که هیچ معنی یا نماد مسیحی ندارند توسط همتایان خود که به سنت های مذهبی مختلف تعلق دارند ارائه می شود: یهودیت، اسلام، هندوئیسم و ​​سیکیسم.

کاخ باکینگهام قبلا تایید کرده بود که لرد نارندرا بابوهای پاتل، 84 ساله، نماینده دین هندو خواهد بود و حلقه حاکم را به چارلز تحویل خواهد داد. در حالی که لرد ایندراجیت سینگ، 90 ساله، نماینده مذهب سیک خواهد بود و دستکش تاج گذاری را تقدیم می کند، لرد سید کمال، 56 ساله، از میراث هندوگویان، نماینده مذهب مسلمانان خواهد بود و آرمیلز یا یک جفت دستبند را تقدیم خواهد کرد.

“در پایان راهپیمایی در پایان مراسم، قبل از اینکه اعلیحضرت به سمت مربی گلد استیت برود، پادشاه یک تبریک گفتاری را که توسط نمایندگان جوامع یهودی، هندو، سیک، مسلمان و بودایی ارائه شده است، دریافت خواهد کرد. کاخ لمبث گفت.

از هزاران نفری که در ابی جمع شده بودند و انتظار می‌رود میلیون‌ها نفر در حین پخش زنده مراسم از طریق تلویزیون آن را روی پرده‌ها تماشا کنند، این جمله را بگویند: «سوگند می‌خورم که طبق قانون با اعلیحضرت، و وارثان و جانشینان شما بیعت خواهم کرد. – پس خدایا کمکم کن.

پنج عنصر از “آیین تاجگذاری انگلیسی” تاریخی به ترتیب سنتی خود برگزار می شود: شناخت. سوگند؛ مسح; سرمایه گذاری و تاج گذاری؛ و تخت سلطنت و ادای احترام.

این عناصر در ساختار سنتی یک مراسم عشای ربانی، از جمله دعاها و خوانش های کتاب مقدس، انجام می شود و شاه چارلز و ملکه کامیلا در طول مراسم عشای ربانی را دریافت خواهند کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)