رگولاتورهای ایالات متحده قرارداد دونالد ترامپ با رسانه های اجتماعی را بررسی می کنند

رگولاتورهای ایالات متحده توافق دونالد ترامپ با رسانه های اجتماعی را بررسی می کنند

دونالد ترامپ می گوید پلت فرم جدید جایگزینی برای شرکت های اینترنتی دره سیلیکون خواهد بود (File)

نیویورک:

اسناد روز دوشنبه نشان داد که قانونگذاران ایالات متحده در حال بررسی قراردادی بین شرکت رسانه های اجتماعی نوپای دونالد ترامپ و یک ابزار سرمایه گذاری برای وارد کردن سرمایه گذاری رئیس جمهور سابق به بازار سهام هستند.

این شرکت‌ها که پس از ادغام با یکدیگر ادغام شدند، می‌گویند که قصد دارند در اوایل سال آینده پلتفرم رسانه‌های اجتماعی «TRUTH Social» را در سطح ملی راه‌اندازی کنند، به این امید که با سرویس‌هایی مانند توییتر که ترامپ را به دلیل شورش کنگره آمریکا در ژانویه ممنوع کرده بود، رقابت کنند.

Digital World Acquisition Corp (DWAC) که با ترامپ شریک است، در پرونده ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ناظر بازارهای ایالات متحده گزارش داد که “پرس و جوهای اولیه و حقیقت یاب از مقامات نظارتی که با آنها همکاری می کند” دریافت کرده است.

دنیای دیجیتال که قبلاً در وال استریت فهرست شده بود، در اواخر اکتبر اعلام کرد که با گروه رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) ادغام می شود و اجازه می دهد سرمایه گذاری رئیس جمهور سابق بدون رویه های معمول در فهرست قرار گیرد.

در بیانیه ای مشترک، این دو شرکت روز شنبه اعلام کردند که گروهی از سرمایه گذاران نهادی متعهد به مشارکت یک میلیارد دلاری در این معامله هستند.

آنها روز دوشنبه در سند نظارتی هویت این سرمایه گذاران را مشخص نکردند.

دنیای دیجیتال می گوید SEC به دنبال جزئیات جلسات هیئت مدیره، رویه های کارگزاری، هویت سرمایه گذاران خاص و معاملات با شرکت ترامپ است.

سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی، به نوبه خود، قبل از اعلام رسمی معامله TMTG در 20 اکتبر، اطلاعاتی را از DWAC در مورد فعالیت سهام خود درخواست کرد.

در پرونده دیجیتال ورلد آمده است: “تحقیق به این معنا نیست که SEC به این نتیجه رسیده است که هر کسی قانون را نقض کرده است یا اینکه SEC نظر منفی نسبت به DWAC یا هر شخص، رویداد یا امنیتی دارد.”

سهام آن در حدود ساعت 1645 به وقت گرینویچ در وال استریت سه درصد کاهش داشت.

دنیای دیجیتال یک شرکت خرید با هدف ویژه (SPAC) است که گاهی اوقات به آن شرکت “چک سفید” می گویند زیرا تنها با هدف ادغام با یک نهاد دیگر راه اندازی شده است.

ترامپ می‌گوید پلتفرم جدید جایگزینی برای شرکت‌های اینترنتی سیلیکون ولی خواهد بود که به گفته او علیه او و دیگر صداهای محافظه‌کار تعصب دارند.

این پیرمرد 75 ساله پس از شورش 6 ژانویه که در آن گروهی از حامیان ترامپ به دلیل ادعاهای دروغ مکرر او در مورد انتخابات نوامبر 2020 خشمگین شدند، از توییتر – کانال ارتباطی مورد علاقه او در زمان ریاست جمهوری – و همچنین فیس بوک و یوتیوب اخراج شد. از او دزدیده شد، به ساختمان کنگره آمریکا حمله کرد.

در حال حاضر برای پیش‌سفارش در اپ استور در دسترس است، انتظار می‌رود راه‌اندازی آن برای سه ماهه اول سال 2022 باشد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)