رویترز برای توئیت “توهین آمیز” عذرخواهی می کند – RT World News

رویترز به دلیل انتخاب نامناسب عکس خود برای نشان دادن داستانی در مورد مطالعه مغز میمون که در چین توهین آمیز و نژادپرستانه تلقی می شد عذرخواهی کرده است.

رویترز روز پنجشنبه مطلبی را با عنوان “مطالعه مغز میمون با ارتباط با ارتش چین برترین دانشگاه اروپایی است.” این گزارش در مورد یک پروفسور چینی بود که در حال مطالعه نحوه عملکرد مغز یک میمون در ارتفاع زیاد بود.

رویترز گفت: این مطالعه با کمک ارتش آزادیبخش خلق پکن (PLA) با هدف توسعه داروهای جدید برای جلوگیری از آسیب مغزی انجام شد.

این خبرگزاری در توییتر با عکسی از سربازان چینی خندان در یک اتاقک اکسیژن تبلیغ کرد.

این توییت خشم در چین را برانگیخت و مردم آن را نژادپرستانه در شبکه های اجتماعی خواندند. رویترز جمعه شب با حذف توییت اصلی پاسخ داد، زیرا عکس سربازان چینی با داستان ارتباطی نداشت و “می توانست توهین آمیز خوانده شود.”

به محض اینکه متوجه اشتباه خود شدیم، توییت حذف و تصحیح شد و ما بابت تخلفی که ایجاد کرده عذرخواهی می کنیم. رویترز در بیانیه ای به گلوبال تایمز، روزنامه دولتی چین گفت.

این اولین باری نبود که خبرگزاری برجسته غربی در چین با مشکل مواجه می شد. در ماه ژوئیه، سفارت چین در سریلانکا از رویترز به دلیل استفاده از عکسی از هو ژیهوی وزنه بردار چینی و دارنده مدال طلای المپیک 2020 توکیو انتقاد کرد که رسانه های دولتی این کشور آن را چنین توصیف کردند. “زشت” و “بی احترامی به ورزشکار.”

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید