روسیه پس از حمله پهپادی به کرملین

روسیه اوکراین را مسئول حمله روز چهارشنبه پهپاد به کرملین دانست.

مسکو:

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: پس از حمله پهپادی اوکراینی به اقامتگاه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کرملین، مسکو هیچ گزینه‌ای جز حذف فیزیکی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین «و دسته‌اش» ندارد. به گزارش خبرگزاری تاس، کانال تلگرامی وی.

مدودف در کانال تلگرامی خود گفت: «پس از حمله تروریستی امروز، هیچ گزینه ای جز حذف فیزیکی زلنسکی و دسته اش باقی نمانده است.»

به گفته مدودف، زلنسکی “حتی برای امضای سند تسلیم بی قید و شرط لازم نیست.”

به گزارش خبرگزاری تاس، مدودف نوشت: “هیتلر، همانطور که مشخص است، آن را نیز امضا نکرد. همیشه جایگزینی وجود خواهد داشت.”

پیش از این، روسیه مدعی شد که اوکراین تلاش هایی برای ترور رئیس جمهور پوتین انجام داده است و گفته بود که این یک “حمله تروریستی” بوده و در عین حال مدعی است که پهپادها را بر فراز اقامتگاه پوتین سرنگون کرده است.

به گزارش روسیا الیوم، دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حملات شبانه هواپیماهای بدون سرنشین به کرملین آسیبی ندیده است و روسیه این حملات پهپادی را اقدامی به جان رئیس جمهور می داند.

به گفته کارکنان پوتین، اوکراین یک شبه دو حمله پهپادی را به قصد حمله به آپارتمان وی در کرملین انجام داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: «رئیس دولت در زمان «حمله پهپاد اوکراینی» سه شنبه شب در کرملین نبود.

وی همچنین گفت که رئیس جمهور پوتین در حال حاضر از محل اقامت خود در نزدیکی مسکو مشغول به کار است و برنامه وی تغییری نکرده است.

سرویس مطبوعاتی افزود: پهپادها با استفاده از اقدامات جنگ الکترونیک منهدم شدند و هیچ تلفات یا خسارتی در پی نداشتند.

به گزارش روسیا الیوم، در این پیام آمده است: “در نتیجه این اقدام تروریستی، رئیس جمهور فدراسیون روسیه آسیبی ندید، برنامه کاری وی تغییری نکرده است، طبق روال گذشته ادامه دارد.”

به گزارش روسیا الیوم، کرملین همچنین خاطرنشان کرد که طرف روسی این حق را برای خود محفوظ می دارد که هر طور که صلاح می داند، اقدامات تلافی جویانه انجام دهد.

پسکوف افزود که این حادثه با رژه روز پیروزی که قرار است در 9 می در میدان سرخ برگزار شود، تداخلی ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش روسیا الیوم، کرملین پیش از این گزارش داده بود که این دو پهپاد کرملین را هدف قرار داده بودند، اما هر دو قبل از اینکه بتوانند آسیبی وارد کنند، سرنگون شدند.

به گفته کرملین، قبل از سرنگون شدن، هر دو پهپاد که کرملین را هدف قرار داده بودند، سرنگون شدند.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین به کرملین، مسئول آنچه روسیه می‌گوید سوء قصد علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بود، رد کرد.

زلنسکی در یک کنفرانس خبری در هلسینکی گفت: ما به پوتین یا مسکو حمله نمی‌کنیم.

به گزارش سی ان ان، رئیس جمهور اوکراین گفت که اوکراین سلاح کافی برای صرفه جویی در حوادثی مانند این ندارد.

ما در قلمرو خود می جنگیم، از روستاها و شهرهای خود دفاع می کنیم. ما سلاح کافی نداریم[s] برای این. به همین دلیل است که ما از آن در هیچ جا استفاده نمی کنیم [else]زلنسکی توضیح داد: «برای ما این کسری است، نمی‌توانیم خرج کنیم [waste] آی تی.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)