روسیه و آمریکا در مورد حل اختلاف ویزا – رسانه – اخبار RT World – اختلاف نظر دارند

یک منبع در وزارت خارجه روسیه به خبرنگاران گفت برخلاف ادعای رسانه های آمریکایی، هیچ پیش نویس توافقی برای پایان دادن به اختلاف با آمریکا بر سر ویزای دیپلماتیک وجود ندارد.

دو کشور همچنان در بن بست باقی مانده اند و طبق گزارش ها، واشنگتن از دیدار با مسکو در نیمه راه خودداری کرده است. یک منبع دیپلماتیک روسی به خبرگزاری ریا فاش کرد که تمام پیشنهادات مسکو که به همکاران آمریکایی ارسال شده بود با سکوت مواجه شده است. این منبع دیپلماتیک که نامش فاش نشد، در مورد احتمال مطرح شدن بحث ویزا در کنفرانس ویدئویی آتی بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن، گفت که دو رهبر احتمالاً «سوالات مهم تر” در راس دستور کار خود قرار دارند.


روسیه به کارکنان سفارت آمریکا می گوید مسکو را ترک کنند

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده، با تکرار این پیام ها، روز جمعه به خبرنگاران گفت که او از هیچ یک از این پیام ها آگاه نیست.پیشرفت هااو همچنین پیشنهاد کردباطل کنندهتمامی تحریم‌های متقابل موجود که بر کار دیپلمات‌های روسیه و آمریکا تأثیر می‌گذارد تابگذار کارشان را بکنند

این آخرین اظهارات مقامات روسی در تضاد با گزارش منتشر شده توسط واشنگتن پست در روز جمعه است که ادعا می کند دو کشور پیش نویس توافقنامه آزمایشی را برای حل این موضوع در جریان مذاکرات در 17 نوامبر در وین منعقد کرده اند. بر اساس اطلاعات به دست آمده از یک آمریکایی ناشناس. این مقاله همچنین ادعا می‌کند که دیپلمات‌های هر دو طرف در این ماه ملاقات خواهند کرد.نهایی کردنپیشرفت” معامله.

طی چند سال گذشته، مسکو و واشنگتن کارکنان دیپلماتیک یکدیگر را با اخراج‌ها و محدودیت‌های متقابل هدف قرار داده‌اند که باعث بسته شدن کنسول‌گری روسیه در سانفرانسیسکو و سیاتل، و نمایندگی تجاری آن در واشنگتن شده است. در این فرآیند، برخی از دارایی های دیپلماتیک روسیه – علیرغم کنوانسیون وین، که همان طور که مسکو اشاره کرده است، مصونیت در برابر چنین اقداماتی را اعطا می کند – توقیف شده است. در این میان ده‌ها دیپلمات از هر دو کشور اخراج شده‌اند و مقامات روسیه همچنین سفارت آمریکا در مسکو را از استخدام کارمندان محلی منع کرده‌اند. این تصمیم در ماه مه امسال باعث شد که هیئت دیپلماتیک آمریکا به شدت کوتاه بیاید و حداقل 120 پرسنل برای آن کار کنند. در ماه اوت، سفارت آمریکا اعلام کرد که دیگر قادر به صدور ویزا نخواهد بود.

و همین اواخر چهارشنبه، وزارت خارجه روسیه به تعدادی از کارکنان سفارت آمریکا دستور داد تا 31 ژانویه از کشور خارج شوند. این تصمیم، که شامل دیپلمات هایی می شود که بیش از سه سال در روسیه کار می کنند، منعکس کننده اقدام هفته گذشته واشنگتن است. چکمه را به پرسنل دیپلماتیک روسیه که از همان محدودیت سه ساله جدید فراتر رفته اند، بدهید.