روسیه می گوید که بیش از 27 دیپلمات، خانواده هایشان در ژانویه آمریکا را ترک خواهند کرد

روسیه می گوید که بیش از 27 دیپلمات، خانواده هایشان در ژانویه آمریکا را ترک خواهند کرد

روسیه گفت که از سال 2016 بیش از 100 دیپلمات مجبور به ترک ایالات متحده شده اند. (پرونده)

مسکو:

سفیر روسیه در آمریکا گفت که 27 دیپلمات روسی دیگر به همراه خانواده هایشان از آمریکا اخراج شده و در 30 ژانویه این کشور را ترک خواهند کرد.

سفیر آناتولی آنتونوف در مصاحبه ای ویدئویی برای Soloviev گفت: “دیپلمات های ما در حال اخراج هستند… گروه بزرگی از رفقای من، 27 نفر با خانواده، ما را در 30 ژانویه ترک خواهند کرد… ما با کمبود شدید کارکنان مواجه هستیم.” کانال زنده یوتیوب اواخر روز شنبه پخش شد.

روسیه پیشتر گفته بود که از سال 2016 که روابط بین دو کشور بدتر شده است، بیش از 100 دیپلمات این کشور با خانواده هایش مجبور به ترک ایالات متحده شده اند.

به گفته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه، تا 29 اکتبر، نزدیک به 200 دیپلمات روسی هنوز در مشاغل خود در ایالات متحده بودند، از جمله کارکنان هیئت روسیه در سازمان ملل.

دولت پرزیدنت جو بایدن ماه گذشته اعلام کرد که کارکنان مأموریت ایالات متحده در روسیه از ۱۲۰۰ نفر در اوایل سال ۲۰۱۷ پس از یک سری اخراج و محدودیت‌ها به ۱۲۰ نفر کاهش یافته است و ادامه کار به جز حضور موقت در سفارت دشوار است.

سفارت ایالات متحده در مسکو در سال جاری رسیدگی به ویزای غیر دیپلماتیک را متوقف کرد و روس ها را به لیست “اتباع بی خانمان” اضافه کرد که می توانند برای دریافت ویزا در کشورهای ثالث اقدام کنند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)