روسیه در حال برنامه ریزی برای حمله به اوکراین با 175000 سرباز: گزارش

روسیه در حال برنامه ریزی برای حمله به اوکراین با 175000 سرباز: گزارش

واشنگتن:

واشنگتن پست روز جمعه گزارش داد، در حالی که اوکراین هشدار داده است که ممکن است یک حمله در مقیاس بزرگ برای ماه آینده برنامه ریزی شود، روسیه در حال سازماندهی یک حمله چند جبهه ای با حضور 175000 سرباز در سال آینده است.

یک مقام دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود به پست گفت: طرح‌های مسکو “شامل حرکت گسترده 100 گروه تاکتیکی گردان با حدود 175000 پرسنل، همراه با زره، توپخانه و تجهیزات است.”

در حالی که پنتاگون به خبرگزاری فرانسه گفت که در مورد مسائل اطلاعاتی اظهار نظر نخواهد کرد، اما گفت که “عمیقاً از شواهدی که نشان می دهد روسیه برای اقدامات تهاجمی علیه اوکراین برنامه ریزی کرده است، نگران است.”

سرهنگ تونی سملروت، سخنگوی پنتاگون گفت: ما به حمایت از کاهش تنش در منطقه و حل دیپلماتیک درگیری در شرق اوکراین ادامه می دهیم.

روزنامه پست با استناد به یک سند طبقه بندی نشده اطلاعاتی آمریکا گفت که نیروهای روسیه در حال حاضر در چهار نقطه جمع شده اند و 50 گروه تاکتیکی میدان جنگ علاوه بر ورود تازه تانک ها و توپخانه مستقر شده اند.

روزنامه پست به نقل از منابع خود گفت که حرکت به سمت و خارج از مرز به منظور مبهم کردن هرگونه حرکت تاکتیکی و ایجاد عدم اطمینان است.

پس از آنکه واشنگتن و کی یف گزارش دادند که مسکو نیروهای خود را در نزدیکی مرز خود جمع کرده است، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اوایل روز گفت که در حال آماده سازی سیاست های جدیدی برای توقف هرگونه طرح روسیه برای حمله به اوکراین است.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین تخمین زد که روسیه حدود 100000 سرباز در نزدیکی مرز دارد. روسیه هرگونه افزایش نظامی را رد می کند.

رزنیکوف گفت: محتمل ترین زمان برای رسیدن به آمادگی برای تشدید تنش، پایان ژانویه خواهد بود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه پس از دیدار با همتای روس خود گفت واشنگتن “نگرانی عمیقی در مورد طرح های روسیه برای تجاوز مجدد به اوکراین دارد.” او به مسکو درباره «عواقب جدی» در صورت «تصمیم به تعقیب رویارویی» روسیه هشدار داد.

هر دو طرف روز جمعه تایید کردند، بایدن و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای گفتگو در مورد تنش‌های فزاینده تماس ویدیویی داشته باشند.

بایدن به خبرنگاران در واشنگتن گفت که «جامع‌ترین و معنی‌دارترین مجموعه ابتکارات را جمع‌آوری می‌کند تا ادامه دادن و انجام کاری که مردم نگران هستند برای آقای پوتین بسیار بسیار دشوار باشد».

مسکو در سال 2014 کریمه را از اوکراین تصرف کرد و از آن زمان از جدایی طلبانی که با کی یف در شرق این کشور می جنگند حمایت می کند. این درگیری بیش از 13000 کشته بر جای گذاشته است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)