روسیه در بحبوحه بحران اوکراین در ژانویه منتظر گفتگوهای امنیتی با ایالات متحده و ناتو است

روسیه در بحبوحه بحران اوکراین منتظر گفتگوهای امنیتی با آمریکا و ناتو است

روسیه از سوی غرب به طراحی حمله به اوکراین متهم شده است.

مسکو:

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که انتظار دارد مذاکرات با ایالات متحده در مورد خواسته های امنیتی مسکو در ژانویه آغاز شود و نگرانی ها در مورد مناقشه اوکراین افزایش یافته است.

اظهارات وی پس از آن بیان شد که کارن دونفرید، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که او همچنین درک می کند که مذاکرات با روسیه در ژانویه آغاز خواهد شد و هشدار داد که برخی از پیشنهادات روسیه “غیرقابل قبول” هستند.

مسکو هفته گذشته در دو پیش نویس درخواست های امنیتی گسترده ای را به غرب ارائه کرد، یکی خطاب به ناتو و دیگری خطاب به ایالات متحده.

لاوروف در مصاحبه با شبکه خبری RT روسیه گفت: توافق شده است که در ابتدای سال آینده، دور اول (مذاکرات) تماس دوجانبه بین مذاکره‌کنندگان ما و آمریکایی‌ها باشد.

لاوروف گفت که برنامه‌هایی در دست است تا این مذاکرات با مذاکرات بین روسیه و ناتو دنبال شود و گفت: «ما همچنین می‌خواهیم این کار را در ژانویه انجام دهیم».

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه از آمریکا و ناتو برای دفاع از منافع خود درخواست کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز امنیت اروپا در معرض تهدید است.

لاوروف به ایالات متحده نسبت به به تعویق انداختن هرگونه مذاکره هشدار داده بود و مجدداً تأکید کرد که اگرچه روسیه خواهان درگیری نیست، اما آماده است برای دفاع از خود اقداماتی انجام دهد.

لاوروف در جمع خبرنگاران RT گفت: “ما امیدواریم که هیچ کس دیگری درگیری ها را به عنوان یک سناریوی مطلوب تلقی نکند. ما به شدت امنیت خود را با وسایلی که مناسب می دانیم تضمین خواهیم کرد.”

روسیه از سوی غرب به طراحی حمله به اوکراین متهم شده است. این ادعاها را رد می کند و به نوبه خود از ایالات متحده و ناتو ضمانت های قانونی برای امنیت خود خواسته است و از این اتحاد خواسته است که گسترش به سمت شرق را متوقف کند.

هفته گذشته، مسکو خواسته های خود را به ایالات متحده و ناتو ارائه کرد و گفت که ائتلاف نباید اعضای جدید بپذیرد یا پایگاه های نظامی در کشورهای شوروی سابق ایجاد کند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)