روسیه به چین می گوید: «موانع جدی» برای صلح در اوکراین وجود دارد

روسیه به چین گفت: «موانع جدی» برای صلح در اوکراین وجود دارد

آقای لاوروف همچنین از موضع «متوازن» پکن در قبال اوکراین تمجید کرد.

مسکو:

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه به لی هوی فرستاده ویژه چین گفت که “موانع جدی” برای ازسرگیری مذاکرات صلح وجود دارد و اوکراین و کشورهای غربی را مقصر دانست.

وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به موانع جدی برای ازسرگیری مذاکرات صلح که توسط طرف اوکراینی و مربیان غربی آن ایجاد شده است، بر تعهد مسکو به حل سیاسی – دیپلماتیک مناقشه تاکید کرد.

لاوروف در دیدار با آقای لی که بین سال‌های 2009 تا 2019 سفیر چین در روسیه بود، از موضع «متوازن» پکن در قبال اوکراین نیز تمجید کرد.

در حالی که چین می‌گوید یک طرف بی‌طرف در مناقشه اوکراین است، به دلیل امتناع از محکوم کردن مسکو به دلیل حمله‌اش مورد انتقاد قرار گرفته است.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: هر دو طرف آمادگی خود را برای تقویت بیشتر همکاری های سیاست خارجی روسیه و چین با هدف حفظ صلح و ثبات در منطقه و در کل کره زمین ابراز کردند.

به گفته مسکو، آقای لی به طور جداگانه با دو معاون لاوروف، میخائیل گالوزین و آندری رودنکو نیز دیدار کرد.

وزارت امور خارجه با اشاره به دیدار گالوزین و لی گفت: «نگرانی در مورد پیامدهای خطرناک دخالت فزاینده کشورهای ناتو در درگیری اوکراین (و) اقدامات آنها برای نظامی کردن اوکراین ابراز شد.

سفر فرستاده چین به پایتخت روسیه پس از دیدار آقای لی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در اوایل ماه جاری در کیف انجام شد.

آقای لی گفته است که “هیچ دارویی برای حل بحران وجود ندارد”.

از زمان شروع حمله مسکو به اوکراین، پکن و مسکو تحت شراکتی که به عنوان یک سنگر دیپلماتیک در برابر غرب عمل کرده است، به هم نزدیکتر شده اند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در ماه مارس از مسکو بازدید کرد و گفت که روابط در حال “ورود به عصر جدیدی” است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)