روزنامه و سیاستمدار برجسته یونانی بر اثر کووید درگذشت – اخبار RT World

جورج تراگاس، مخالف صریح محدودیت‌های کووید-۱۹ و دستورات واکسن، بر اثر این ویروس مرگبار درگذشت. او در 13 آذر با مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان بستری شد و سپس وضعیت وی بدتر شد.

روز سه‌شنبه، بیمارستان سوتیریا در آتن با صدور بیانیه‌ای تایید کرد که این پیرمرد 72 ساله در نبرد با کووید-19 شکست خورده است. او 10 روز قبل بستری شده بود و در 30 نوامبر تشخیص داده شد که به ویروس کرونا مبتلا شده است.

ادامه مطلب


کشور آفریقایی 1 میلیون واکسن کووید-19 را نابود می کند

“امروز، 14.12.2021، ساعت 03.10، روزنامه نگار جورگوس تراگاس، رئیس جنبش مردم آزاد، در بخش آی سی یو بیمارستان سوتیریا درگذشت.” مرکز پزشکی گفت.

آنها تایید کردند که تراگاس علیه کووید-19 واکسینه نشده است. او قبلاً ادعا کرده بود که یک بیماری زمینه‌ای دارد که او را برای تلقیح در برابر ویروس مردد کرده بود.

در ماه فوریه، تراگاس که از محدودیت‌های مرتبط با کووید خشمگین شده بود، جنبش سیاسی راست‌گرای خود به نام Free People را راه‌اندازی کرد. هدف آن دفاع از دموکراسی و مبارزه با آنچه که به عنوان دموکراسی توصیف می کرد، بود “دیکتاتوری سلامت” که در یونان توسط همه گیری ایجاد شده بود.

در 30 نوامبر، او در یک پست فیس بوک فاش کرد که به این ویروس مبتلا شده است. “من با کووید-19 تانگو می رقصم” خوانده شد

تراگاس از حرفه ای طولانی در روزنامه نگاری برخوردار بود و در اوایل دهه 90، زمانی که ایستگاه های تجاری برای اولین بار در یونان شروع به کار کردند، یکی از شناخته شده ترین شخصیت های تلویزیونی بود. او مرتباً به عنوان مفسر سیاسی در برنامه های پربیننده ظاهر می شد.

او با جنجال بیگانه نبود و به ترویج دیدگاه های نژادپرستانه مرتبط با جنبش سیاسی نئونازی طلوع طلایی متهم شده بود.