روزنامه نگار آمریکایی “به اشتباه بازداشت شد” – وزارت امور خارجه – RT World News

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز دوشنبه رسما ایوان گرشکویچ را اعلام کرد “به اشتباه بازداشت شد” توسط روسیه خبرنگار وال استریت ژورنال ماه گذشته در یکاترینبورگ دستگیر و به اتهام جاسوسی متهم شد.

روزنامه نگاری جرم نیست. ما سرکوب مداوم صداهای مستقل در روسیه توسط کرملین و جنگ مداوم آن علیه حقیقت را محکوم می کنیم. ودانت پاتل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت.

انتصاب بلینکن به این معنی است که وزارت امور خارجه اکنون دفتر خود را که در مورد آزادی آنها مذاکره می کند، درگیر خواهد کرد “به اشتباه بازداشت شد” آمریکایی ها در خارج از کشور، و ارائه می کنند “تمام پشتیبانی مناسب” برای گرشکویچ

مقامات روسی می گویند گرشکویچ را دستگیر کردند “سرخ دست” در تلاش برای به دست آوردن “اطلاعاتی که به یک راز دولتی در مورد فعالیت های یکی از شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی روسیه تبدیل شده است.” بنا بر گزارش ها، او جمعه گذشته به نقض ماده 276 قانون جنایی روسیه متهم شد و در صورت محکومیت به 20 سال زندان محکوم خواهد شد.


ایالات متحده در حال بررسی

روز شنبه، وال استریت ژورنال به نقل از یک مقام ناشناس کاخ سفید نوشت که ایالات متحده چنین بوده است “باز به راه حل های خلاقانه” تا گرشکویچ آزاد شود. در حالی که واشنگتن هیچ روسی ندارد “جاسوسان” در بازداشت، چندین روس متهم به هک یا تجارت غیرقانونی ارزهای دیجیتال در حال حاضر در زندان‌های ایالات متحده به سر می‌برند و ممکن است در ازای آن به آنها پیشنهاد داده شود. مارات قاسم، سردبیر اسپوتنیک لتونی که در حال حاضر توسط دولت بالتیک زندانی است، نیز به عنوان یک بالقوه نام برده شده است. “همخوانی داشتن.”

یکی از قانونگذاران روسی هفته گذشته به خبرنگاران گفت که ترجیح می دهد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس را که در حال حاضر در زندانی با امنیت حداکثری در بریتانیا به سر می برد و در انتظار روند استرداد آمریکا است، بخواهد. قانون‌گذاران دیگر پیشنهاد داده بودند گرشکویچ را با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا مبادله کنند.

در بیانیه پاتل همچنین از روسیه خواسته شده که آزاد شود “به اشتباه بازداشت شد” پل ویلان، شهروند آمریکایی، نشان می دهد که واشنگتن ممکن است بخواهد تفنگداران دریایی سابق را در یک مبادله آتی بگنجاند. ویلان در سال 2020 به اتهام جاسوسی مجرم شناخته شد و از تبادل زندانیان در دسامبر که در آن واشنگتن، ویکتور بوت، تاجر روسی را به جرم قاچاقچی مواد مخدر و ستاره بسکتبال، بریتنی گرینر محکوم کرد، به‌طور بدنامی کنار گذاشته شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: