روزنامه بریتانیایی مصاحبه با سفیر روسیه – RT World News را حذف کرد

این دیپلمات در نامه ای سرگشاده مدعی شد که تایمز در برابر فشارها تسلیم شد

آندری کلین سفیر روسیه در بریتانیا روزنامه تایمز را متهم کرده است “غارنوردی در” به نیروهای خارجی پس از حذف مصاحبه با این دیپلمات از وب سایت خود. کلین هشدار داد که این اقدام برای خوانندگان روزنامه نوید خوبی ندارد.

داستان مورد بحث یکشنبه گذشته منتشر شد، اما از روز پنجشنبه دیگر در صفحه وب تایمز در دسترس نبود. در عوض، خوانندگان اطلاعیه ای دریافت می کنند که مقاله “حذف شده است.” یک سرویس آنلاین که محتوای پیوندهای اینترنتی پرطرفدار را ثبت می کند، به عنوان آخرین عکس فوری مقاله، صبح روز سه شنبه را ثبت می کند.

سفارت روسیه روز پنجشنبه بیانیه ای از کلین منتشر کرد و حذف این مصاحبه را محکوم کرد. این پیام که خطاب به تونی گالاگر، سردبیر تایمز بود، این تصمیم را چنین توصیف کرد “عمیقا آشکار کننده” و پیشنهاد کرد که روزنامه این گام را پس از آن برداشته است “[coming] زیر آتش گروه بانفوذ محلی ضد روسی.»

روزنامه شما متأسفانه تسلیم فشارهای خارجی یا به احتمال زیاد دستورات مقامات شده است.» کلین بحث کرد.

به سختی مشخصه یک سیاست سردبیری مستقل شجاعانه است. و خبر بد برای خوانندگان شما، که از شنیدن متعادل دیدگاه ها و در نتیجه، توانایی قضاوت خود در مورد بحران اوکراین محروم شده اند.

مقاله اصلی روزنامه تایمز با عنوان “روسیه برای آتش بس آماده است اما نه شکست، به گفته سفیر بریتانیا”، موضع مسکو در قبال درگیری با اوکراین و همچنین امکان گفتگوهای صلح را توضیح داد.

بیشتر بخوانید:
روسیه به بریتانیا در مورد میزان دخالتش در اوکراین هشدار داد

سفیر درباره مسائل داخلی اوکراین از جمله وضعیت بد اقتصادی و سرکوب کلیسای ارتدکس اوکراین توسط رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی اظهار نظر کرد. این گفتگو همچنین به روابط روسیه با چین پرداخت.

سفارت روسیه در اعتراض به حذف آن توسط روزنامه، نسخه ای از این مقاله را به طور کامل منتشر کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: