روزنامه‌نگار یهودی برای توئیت هولوکاست مورد تحقیق قرار گرفت – RT World News

یک روزنامه‌نگار و مورخ پس از انتشار توییتی مبنی بر اینکه نازی‌ها نمی‌خواستند لهستانی‌ها را در طول جنگ جهانی دوم نابود کنند، برای بازجویی در لهستان احضار شد. این تحقیقات بر اساس قانون منع انکار جنایات نازی ها آغاز شد.

کاتارزینا مارکوس، که برای آژانس تلگراف یهودی می نویسد و وب سایت خبری و فرهنگی Jewish.pl را اداره می کند، قرار است هفته آینده برای بازجویی در موسسه خاطره ملی (IPN)، یک نهاد تحقیقاتی دولتی لهستان که جنایات علیه لهستانی ها را بررسی می کند، حاضر شود. ملت بین سالهای 1917 و 1990 متعهد شد.

ادامه مطلب


اسرائیل پس از تصویب قانون رد ادعای مالکیت قربانیان هولوکاست توسط رئیس جمهور لهستان خشمگین شد

بر اساس این اطلاعیه که توسط رسانه های لهستانی نقل شده است، IPN تحقیقات را بر اساس قانونی آغاز کرد که انکار عمومی جنایات آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم را ممنوع می کند. اگر مارکوس مجرم شناخته شود، ممکن است با سه سال زندان روبرو شود.

مارکوس در توییتی که در ژوئن حذف شده است، نوشت: «هرگز اردوگاه های کشتار جمعی برای لهستانی ها وجود نداشته است. در طول جنگ، آنها می توانستند در خیابان ها راه بروند، کار کنند، زندگی کنند. هیچ کس آنها را به خاطر لهستانی بودن نکشت.»

به گزارش وب سایت OKO.press، شکایت از مارکوس توسط یک وبلاگ نویس، که نهادی به نام “مرکز پیشگیری از ضد پولونیسم” را تأسیس کرد، ثبت شد.

مارکوس به OKO.press گفت که تحقیقات ادامه دارد و او هنوز به جرمی متهم نشده است. IPN در این مورد اظهار نظری نکرد.

مارکوس قبلاً به دلیل توییتی که در آن گفته بود مورد بازجویی قرار گرفته بود مشارکت لهستانی ها در هولوکاست یک واقعیت تاریخی است. اتهاماتی که او داشت “توهین به ملت لهستان” در فوریه حذف شدند.

مارکوس در پاسخ به تحقیقات جدید، مجدداً اصرار داشت که اظهار داشت “یک واقعیت تاریخی.”

“ما دوباره زمان و پول مالیات دهندگان را برای تحقیقات سیاسی آشکار تلف می کنیم.” او به رادیو FM Tok گفت. “تاریخ را نمی توان با دستور دادستان ها یا سیاستمداران تغییر داد.”