روبرت هابک معاون جدید صدراعظم آلمان

معاون جدید صدراعظم آلمان یک وزیر

رابرت هابک مدت ها به عنوان وزیر مالی احتمالی آلمان دیده می شد.

برلین:

رابرت هابک، که رهبری یک “ابر وزارتخانه” جدید برای اقلیم، انرژی و اقتصاد را در دولت آینده آلمان بر عهده خواهد داشت، یکی از رهبران سبزهای شهری است که به تبدیل این حزب به یک نیروی اصلی انتخاباتی کمک کرد.

این فیلسوف و نویسنده 52 ساله جذابیت زبانی نرم خود را به عنوان جذابیتی قدرتمند برای لباس بوم شناسان، که به عنوان پادشاهی در ائتلاف سه جانبه جدید تحت ریاست اولاف شولز، صدراعظم منتخب خدمت می کند، به کار گرفته است.

هابک برای مدت‌ها به عنوان وزیر دارایی احتمالی شناخته می‌شد و در اقتصاد برتر اروپا در دست داشت و میلیاردها دلار را برای یک اقتصاد سبزتر می‌آورد، اما او در رقابتی با رهبر دموکرات‌های آزاد طرفدار تجارت (FDP) شکست خورد. کریستین لیندنر.

اکنون نزدیک به دو ماه بحث و جدل باعث شده است که هابک یک جایزه تسلی بخش جذاب را به دست آورد – یک مرکز جدید قدرت که قدرت را برای اقتصاد، حفاظت از آب و هوا و سیاست انرژی ترکیب می کند.

او همچنین به عنوان معاون صدراعظم Scholz خدمت خواهد کرد.

هابک در آستانه انتخابات عمومی سپتامبر که در آن سبزها سوم شدند، اصرار داشت: «ما در اینجا درباره لحظه ای برای تغییر مسیر تاریخ صحبت می کنیم.

او در ماه آوریل زمانی که به عنوان یکی از اعضای برجسته حزب رهبری سبزها کنار رفت و به نفع شریک زن جوانتر خود در قدرت، آنالنا بائرباک، برای اولین کاندیدای این حزب برای صدراعظم بودن کنار رفت، خبرساز شد.

زمانی که پیشنهاد او برای تصدی پست برتر به دلیل رسوایی سرقت ادبی و پرداخت پاداش مشکوک با مشکل مواجه شد، هابک نشان داد وفاداری خود را نشان می‌دهد، حتی زمانی که کارشناسان می‌پرسیدند که آیا او بهتر از این پرچمدار نبود.

“پاندای سیاست”

هابک یک دکترای فلسفه که چندین رمان را با همسرش آندریا پالوچ نوشته است، اغلب به عنوان یک میانجی با استعداد بین جبهه های سیاسی مخالف توصیف می شود.

به‌عنوان سیاستمداری که زمانی روی یک قایق نشسته بود و رم می‌نوشید و درباره سیاست‌های زیست‌محیطی با ماهی‌گیران محلی بحث می‌کرد، او به عنوان یک ارتباط‌دهنده طبیعی در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند برای رأی‌دهندگان از همه اقشار جذاب باشد.

در طول مذاکرات پیچیده ائتلاف، هابک تلاش کرد تا در سراسر راهرو به خصوص به FDP آزادیخواه، که معمولاً همراهان عجیب و غریب سبزها بودند، دسترسی پیدا کند.

او اخیراً به رسانه‌های آلمانی گفت: «حتی آخرین تلاش‌ها علیه اهداف جاه‌طلبانه حفاظت از آب و هوا باید درک کنند که وقتی آب و هوای ما را حفظ می‌کنید، از آزادی ما محافظت می‌کنید».

پدر چهار فرزند دانمارکی زبان از شمال منطقه شلسویگ-هولشتاین نسبتا دیر وارد سیاست شد.

هابک پس از پیوستن به سبزها برای کمپین مسیرهای دوچرخه سواری در سال 2002، تنها دو سال بعد به ریاست حزب منطقه ای منصوب شد.

این آغاز یک صعود مداوم بود، و شیوه شیوای او و کلش های سه روزه او اکنون به طور منظم در بسیاری از برنامه های گفتگوی سیاسی آلمان حضور دارند.

اووه جون، دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه تریر، به خبرگزاری فرانسه گفت: «او بیشتر یک متخصص عمومی است تا یک متخصص، و راهی برای ساده کردن مسائل پیچیده دارد.

هابک که روزی به دلیل ماهیت لطیفش توسط روزنامه Sueddeutsche Zeitung به عنوان “پاندای سیاست آلمان” توصیف شده بود، همچنین به دلیل حساسیت و لکه ای ملایم برای فیلم های غمگین شهرت داشت.

با این حال، این عزیز رسانه ای قدیمی از تقلبات عجیب روابط عمومی مصون نیست.

در سال 2019، او با گفتن اینکه می‌خواهد ایالت شرقی تورینگن سابق کمونیستی را به یک “منطقه دموکراتیک” تبدیل کند، طوفانی در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت و نشان داد که این منطقه قبلاً نبوده است.

هابک ادعا کرد که او به سادگی اشتباه صحبت کرده است، اما در نهایت با ناامیدی از توییتر و فیسبوک خارج شد.

“حس وطن”

هابک تجربه مهمی از تصدی پست سیاسی و کار در یک ائتلاف به ارمغان می آورد.

او به عنوان وزیر انرژی و محیط زیست ایالت شلسویگ-هولشتاین از سال 2012 تا 2018، در ائتلاف هایی با حزب چپ میانه SPD و محافظه کار CDU خدمت کرد.

در همین حال، هابک بارها از سبزها خواسته است که فراتر از پایگاه سنتی چپ گرای خود و مسائل اصلی زیست محیطی نگاه کنند.

کتاب او در سال 2010 با عنوان «وطن پرستی: مورد جناح چپ» در مورد غرور قانون اساسی مورد حمایت فیلسوفان آلمانی مانند یورگن هابرماس بحث کرد.

او در سال 2019 درباره این کتاب صحبت کرد، او استدلال کرد که “پرچم و سرود ملی متعلق به پوپولیست های راستگرا نیست” و چپ نیز باید “حس اتحاد و وطن” را ارائه دهد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)