رهبر میانمار برکنار شده توسط حکومت نظامی به زندان محکوم شد – RT World News

آنگ سان سوچی، مشاور ایالتی معزول میانمار، در اولین اتهامات وارده از سوی حکومت نظامی حاکم علیه وی به چهار سال زندان محکوم شد. رئیس جمهور سابق وین ماینت نیز حکم مشابهی دریافت کرد.

یک منبع آگاه به رسانه ها گفت که سوچی روز دوشنبه به دلیل تحریک ناآرامی و نقض محدودیت های کووید-19 مجرم شناخته شد. جلسات به روی خبرنگاران و دیگر تماشاگران بسته بود.

گزارش شده است که اتهام تحریک به پست‌هایی مربوط می‌شود که حزب لیگ ملی برای دموکراسی پس از بازداشت رهبران این حزب، از جمله سوچی، توسط ارتش در اوایل سال 2021 به اشتراک گذاشته بود. در آنها، حزب از کشورهای دیگر خواسته بود تا با این حزب همکاری نکنند. حکومت نظامی

ادامه مطلب


دستیار آنگ سان سوچی توسط دادگاه نظامی حکومت میانمار به 20 سال زندان محکوم شد.

نقض ظاهری قوانین کووید-19 در جریان یک رویداد کمپین انتخاباتی در نوامبر 2020 رخ داد. سوچی انکار کرد که قوانین حبس خانگی خود را با دست زدن به کاروان مبارزاتی حزب لیگ ملی برای دموکراسی که از مقابل خانه اش رد شده بود، زیر پا گذاشته است. پایتخت، نایپیداو

این سیاستمدار 76 ساله که در سال 1991 جایزه صلح نوبل را به دلیل مبارزه غیرخشونت آمیز خود علیه حکومت نظامی دریافت کرد، در مجموع با 11 اتهام از جمله نقض قانون مبارزه با فساد و سوء استفاده از بودجه مواجه است که ممکن است منجر به محکومیت او شود. بر اساس برخی گزارش ها به 102 سال پشت میله های زندان. سازمان ملل پیشتر این محاکمه را با انگیزه سیاسی محکوم کرده بود.

وین ماینت، یکی از متهمان سوچی، رئیس جمهور مخلوع، نیز به چهار سال زندان محکوم شد. سوچی پس از پیروزی قاطع حزبش در انتخابات پارلمانی 2015، مشاور ایالتی شد – پستی معادل نخست وزیری.

در سال 2020، حزب او دوباره در انتخابات پیروز شد، اما ارتش نتایج را تقلبی اعلام کرد و دولت سوچی را در یک کودتا در 1 فوریه 2021 سرنگون کرد. از آن زمان تاکنون، با سو، مقاومت عمومی در برابر مدیریت نظامی وجود داشته است. حامیان کی به راه اندازی تظاهرات گسترده ای پرداختند که باعث سرکوب خشونت آمیز حکومت نظامی شد.

روز یکشنبه، در جریان یکی از این تظاهرات در یانگون، بزرگترین شهر میانمار، یک خودروی نیروهای امنیتی به جمعیت حمله کرد و پنج معترض را کشت.