رهبر طالبان در اولین سخنرانی – RT World News – درخواست کمک می کند

رهبر طالبان اولین سخنرانی تلویزیونی خود را از زمان به قدرت رسیدن این گروه در افغانستان در اواسط ماه اوت ایراد کرده است. او متعهد شد که در کشورهای دیگر مداخله نکند و درخواست کمک بین المللی کرد.

ما به همه کشورها اطمینان می دهیم که در امور داخلی آنها دخالت نمی کنیم و می خواهیم روابط اقتصادی خوبی با آنها داشته باشیم. ملا محمد حسن آخوند، یکی از بنیانگذاران طالبان و اکنون نخست وزیر دولت آن، روز شنبه وعده داد.

ادامه مطلب


طالبان دستور کار مذاکرات آتی با واشنگتن را فاش کرد

حسن طی سخنرانی 30 دقیقه ای خود تاکید کرد که طالبان بوده است تلاش تا حد امکان برای حل مشکلات مردم او دولت قبلی کشور را که تحت حمایت ایالات متحده بود، مقصر دانست و آن را دولت نامید “ضعیف ترین در جهان.”

بر اساس برآوردهای سازمان ملل، افغانستان با چشم انداز یک فاجعه انسانی روبرو است و نیمی از 38 میلیون نفر آن در آستانه قحطی قرار دارند. تورم از کنترل خارج شده است و قیمت مواد غذایی افزایش یافته است زیرا اقتصاد کشور که قبلاً در حال مبارزه بود به دلیل تحریم‌ها و خروج کمک‌های خارجی پس از قبضه قدرت توسط طالبان و خروج نیروهای آمریکایی از کشور بیشتر فلج شد. این کمک های خارجی قبلاً تا 75 درصد از بودجه افغانستان را در دولت قبلی تشکیل می داد.

ما از همه سازمان‌های خیریه بین‌المللی می‌خواهیم که از کمک‌های خود دریغ نکنند و به ملت خسته ما کمک کنند.» رهبر طالبان گفت.

وی همچنین بار دیگر بر درخواست از واشنگتن برای بازگشایی 10 میلیارد دلار از بودجه افغانستان که در واکنش به تغییر رژیم در این کشور مسدود شده بود، تاکید کرد.

سخنرانی حسن پیش از گفتگوهای هفته آینده بین طالبان و ایالات متحده در دوحه پایتخت قطر است. این گروه قبلاً گفته بود که قصد دارد دولت بایدن را به رسمیت بشناسد و در جریان مذاکرات از آمریکا برای بازسازی افغانستان کمک بگیرد.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید