رهبر سازمان سوگند به خاطر شورش کنگره آمریکا – RT World News

دادستان ها ادعا کردند که استوارت رودز یک شورش مسلحانه را در 6 ژانویه 2021 سازماندهی کرد.

یک قاضی فدرال در واشنگتن دی سی، استوارت رودز، رهبر سازمان سوگند را به ۱۸ سال زندان محکوم کرد و او را تهدیدی مداوم برای ایالات متحده خواند. این طولانی‌ترین حکم در مورد شورش 6 ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا و اولین محکومیت به اتهام توطئه فتنه‌انگیز بود.

“آقا، شما یک تهدید و خطر مداوم برای این کشور، برای جمهوری و ساختار دموکراسی ما ایجاد می کنید.” قاضی آمیت مهتا در هنگام صدور حکم به رودز گفت. “شما باهوش هستید، قانع کننده هستید و کاریزماتیک هستید. صادقانه بگویم، این همان چیزی است که شما را خطرناک می کند.»

رودز پاسخ داد که او یک “زندانی سیاسی” و اینکه او مانند شخصیت اصلی فیلم «محاکمه» فرانتس کافکا احساس می کرد که گناهش از قبل تعیین شده بود. هدف من سولژنیتسین آمریکایی بودن برای افشای جنایت این رژیم خواهد بود. او به دادگاه گفت.

دادستان ها حداقل 25 سال به دنبال آن بودند و شورش ژانویه 2021 را به عنوان یک حادثه توصیف کردند. “حمله گستاخانه” که تهدید کرد “مهم ترین و آسیب پذیرترین بخش دموکراسی آمریکایی.” مهتا با ادعای آنها مبنی بر اینکه رودز رهبر گروه بوده است موافقت کرد “قیام” و موافقت کرد که اقدامات خود را به عنوان تروریستی طبقه بندی کند که به شدت طول مدت مجازات را افزایش داد.

«آنچه ما نمی توانیم داشته باشیم – مطلقاً نمی توانیم داشته باشیم – گروهی از شهروندان است که به دلیل اینکه نتیجه را دوست ندارند [of the election] سپس آماده بودند که برای برپا کردن یک انقلاب اسلحه به دست بگیرند. مهتا به رودز گفت. “این کاری است که تو انجام دادی.”


FBI در 6 ژانویه حقوق معترضان جرج فلوید را نقض کرد - دادگاه

یک خبرچین FBI که در سازمان سوگند جاسازی شده بود رودز را ضبط کرده بود که می گفت این گروه باید مسلح به کنگره می آمدند و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان را به دار می آویختند. “از تیر چراغ.”

مهتا هندی الاصل که توسط باراک اوباما، رئیس جمهور دموکرات در سال 2014 منصوب شد، تا کنون طولانی ترین مجازات ها را در رابطه با شورش 6 ژانویه صادر کرده است. او در اوایل این ماه پیتر شوارتز را به جرم پاشیدن فلفل افسران پلیس در کاپیتول به 14 سال زندان محکوم کرد و مرد کنتاکی را یک مرد نامید. “سربازی علیه دموکراسی”

دموکرات ها اصرار دارند که وقایع 6 ژانویه به معنای “شورش” علیه دولت ایالات متحده است، اصطلاحی که آخرین بار برای جنگ داخلی در دهه 1860 استفاده شد. هزاران معترض که از دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا حمایت می کردند و معتقد بودند که انتخابات 2020 با بی نظمی همراه بوده است، به مهر لاستیک کنگره بر نتایج کالج انتخاباتی که جو بایدن دموکرات را برنده اعلام کرد، اعتراض کردند. در یک مقطع، برخی از معترضان با شکستن حصار امنیتی وارد ساختمان کنگره شدند و جلسه مشترک مجلس نمایندگان و سنا را برای چند ساعت مختل کردند.

یک ماه پس از شورش، مجله تایم فاش کرد که دموکرات‌ها به فعالان خود گفته‌اند که از ساختمان کنگره دور بمانند و از مشکلات اجتناب کنند. “مستحکم” انتخابات.