رهبر ترکیه “تهدید اصلی برای دموکراسی” – RT World News

اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که رسانه های اجتماعی به “یکی از منابع اصلی تهدید برای دموکراسی امروزی” تبدیل شده اند و افزود که این پلتفرم ها “حمایت” از “آسیب پذیر” را بدون تحمیل سانسور ناروا دشوار می کند.

در حالی که شبکه های اجتماعی در ابتدا به عنوان “نماد آزادی” به گزارش آسوشیتدپرس، رجب طیب اردوغان روز شنبه در یک پیام ویدئویی در یک کنفرانس ارتباطی اعلام کرد که آنها به تهدیدی برای جامعه دموکراتیک تبدیل شده اند.


چین: از دموکراسی به عنوان

ما سعی می کنیم از مردم خود به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه خود در برابر دروغ و اطلاعات نادرست محافظت کنیم بدون اینکه حق شهروندان خود برای دریافت اطلاعات دقیق و بی طرفانه را نقض کنیم. اردوغان ادامه داد. از سال گذشته، شرکت های رسانه های اجتماعی که بیش از 1 میلیون کاربر دارند، ملزم به ذخیره داده ها و داشتن یک نماینده قانونی در ترکیه هستند. این دستور فیس بوک، یوتیوب و توییتر را متقاعد کرد که دفاتر ماهواره ای را در آنجا راه اندازی کنند.

ترکیه در حال بررسی قانونی است که گسترش آن را غیرقانونی می کند “اطلاعات غلط” آنلاین، یک اصطلاح بسیار دشوار برای هر دو پلتفرم رسانه‌های اجتماعی و میلیاردها کاربر آن‌ها. هر سه پلتفرم اصلی از زمان شروع همه‌گیری کووید-19 به طور قابل توجهی مهار سانسور را سفت کرده‌اند تا در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در سال 2020، ایده‌ها را محدودتر اعلام کنند.

اگر این قانون تصویب شود، یک موقعیت تنظیم کننده رسانه های اجتماعی ایجاد می کند که می تواند رسماً پست ها را اطلاعات نادرست از طرف دولت تلقی کند. کسانی که محتوای توهین آمیز جدید را منتشر می کنند ممکن است با پنج سال زندان روبرو شوند.

بیشتر بخوانید: ترکیه 7 تن را به اتهام ارتباط با روحانی تبعیدی بازداشت کرد آنکارا مسئول کودتا است.

فضای رسانه ای ترکیه به دلیل نقش سنگین دولت مورد انتقاد قرار گرفته است و حافظان خود انتصابی آزادی مطبوعات، مانند خانه آزادی، از دولت اردوغان به دلیل حذف محتوای انتقادی از دولت انتقاد کرده اند. “پیگرد قانونی” افرادی که پست می کنند “نامطلوب” تفسیر در شبکه های اجتماعی به عنوان مثال، ویکی‌پدیا «دایره‌المعارف آزاد» بدنام و مغرضانه به مدت سه سال در ترکیه مسدود شد، ظاهراً به دلیل ادعای نسخه انگلیسی (در مقاله‌ای در مورد “تروریسم دولتی”) که ترکیه چنین حامی دولتی بود. این ممنوعیت سال گذشته پس از اینکه دادگاه قانون اساسی ترکیه آن را نقض حقوق بشر تشخیص داد لغو شد.