رهبر اصلی اپوزیسیون ونزوئلا می گوید “دولت موقت” مورد حمایت ایالات متحده باید “ناپدید” شود – RT World News

خولیو بورخس از سمت خود به عنوان وزیر امور خارجه «دولت موقت» مورد حمایت ایالات متحده ونزوئلا استعفا داد و گفت که این دولت به یک «کاست» تبدیل شده است و در خدمت هدف خود برای برکناری نیکلاس مادورو از قدرت ناکام است.

بورخس روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که استعفای خود را در جلسه قانونگذاری روز سه شنبه ارائه خواهد کرد. وی افزود که دولت موقت باید “ناپدید شدن” زمانی که مأموریت قانونی آن در ژانویه منقضی می‌شود، مگر اینکه تغییرات پیشنهادی او را در فرمان تأسیس خود در سال 2019 تصویب کند.

“تغییر شکل یافته است” بورخس از دولت موقت تحت حمایت آمریکا به رهبری خوان گوایدو گفت. دولت موقت به جای اینکه ابزاری برای مبارزه با دیکتاتوری باشد، به نوعی تبدیل شده است. . . کاست.”


تماشا کنید: تزئینات پشت سر رهبر ونزوئلا که مورد حمایت ایالات متحده است از هم می پاشد

بورخس اظهارات خود را از کلمبیا، جایی که در تبعید به سر می برد، پس از متهم شدن به توطئه ترور مادورو، بیان کرد. خروج او ضربه بزرگ دیگری به مخالفانی است که در انتخابات منطقه ای ماه گذشته شکست خوردند. حزب حاکم مادورو در 20 فرمانداری از 23 فرمانداری به دست آورد.

گوایدو در ژانویه 2019 خود را “رئیس جمهور موقت” ونزوئلا اعلام کرد. ایالات متحده و ده ها کشور دیگر او و گروه مخالفش را به عنوان دولت قانونی ونزوئلا به رسمیت می شناسند، اما اتحادیه اروپا ژانویه گذشته حمایت خود را لغو کرد. سازمان ملل همچنین مادورو را به عنوان رئیس جمهور منتخب ونزوئلا به رسمیت می شناسد.

بورخس گفت که دولت موقت باید فعالیت خود را متوقف کند، به جز مدیریت دارایی های دولتی که در خارج از کشور مسدود شده اند، مانند پالایشگاه سیتگو پترولیوم در ایالات متحده. گزارش ها حاکی از آن است که اپوزیسیون دچار درگیری های داخلی شده است.