رقابت برای یافتن بازماندگان به عنوان “ویرانگرترین” گردبادهای ایالات متحده حداقل 94 کشته برجای گذاشت

رقابت برای یافتن بازماندگان به عنوان

گردباد ایالات متحده: بیش از 80 نفر تنها در کنتاکی کشته شدند.

میفیلد، ایالات متحده:

کارکنان اورژانس ایالات متحده روز یکشنبه به شدت در جستجوی بازماندگان گردبادهای وحشیانه اواخر فصل بودند که حداقل 94 نفر را در چندین ایالت کشتند و شهرها را ویران کردند، از جمله در آوار یک کارخانه شمع سازی کنتاکی، نمادی از ویرانی گسترده.

اما فرماندار ایالت اندی بشیر هشدار داد که جستجو در آن تأسیسات در می‌فیلد – شهری که تقریباً به طور کامل توسط پیچ‌شکن‌ها از بین رفته است – ممکن است بی‌نتیجه باشد و اذعان داشت که ممکن است «نجات دیگری» در آنجا اتفاق نیفتد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، موج گردبادها را «یکی از بزرگ‌ترین» طوفان‌ها در تاریخ آمریکا خواند و افزود: «ما هنوز نمی‌دانیم چه تعداد جان باختند و چه میزان خسارت وارد شده است».

او روسای وزارت امنیت داخلی و آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) را برای ارزیابی وضعیت به کنتاکی فرستاد و وعده داد که دامنه کامل کمک های فدرال را فراهم کند.

در حالی که تعداد کشته‌ها افزایش می‌یابد، تعداد زیادی از افسران جستجو و نجات به شهروندان حیرت‌زده در سرتاسر قلب ایالات متحده کمک می‌کنند تا از میان آوار خانه‌ها و مشاغل خود غربال کنند.

بیش از 80 نفر تنها در کنتاکی جان خود را از دست داده اند که بسیاری از آنها کارگران کارخانه میفیلد هستند، بشیر روز یکشنبه در حالی که تلفات تایید شده را 10 نفر افزایش داد، گفت.

بشیر به CNN گفت: «این تعداد از 100 فراتر خواهد رفت.

بشیر گفت: از 110 کارمندی که جمعه شب در کارخانه شمع کار می کنند، “حدود 40 نفر از آنها نجات یافته اند و من مطمئن نیستم که شاهد نجات دیگری باشیم.”

“من برای آن دعا می کنم. این یک معجزه باورنکردنی خواهد بود.”

در همین حال، حداقل شش نفر در یک انبار آمازون در شهر ادواردسویل در جنوب ایلینویز جان خود را از دست دادند، جایی که آنها در شیفت شب مشغول پردازش سفارشات قبل از کریسمس بودند.

خدمه اورژانس در طول شب تا یکشنبه در هر دو مکان کار کردند و عوامل FEMA و داوطلبان صلیب سرخ در کنتاکی در صحنه بودند.

اما جیمز وایتفورد، رئیس آتش نشانی ادواردزویل – که تعداد کشته شدگان را شش کشته و 45 نفر را با خیال راحت از ساختمان خارج کردند – به خبرنگاران گفت که عملیات از امداد و نجات به تمرکز “فقط بر بهبودی” تبدیل شده است و نگرانی ها از افزایش تلفات افزایش یافته است.

“بر خلاف هر چیزی که دیده ام”

قدرت سیستم طوفان آن را در یک شرکت تاریخی قرار داد.

ردیاب‌های طوفان گفتند که زباله‌هایی را تا ارتفاع 30000 فوت (9100 متر) در هوا رها کرده است و به نظر می‌رسد که چرخنده مرگبار می‌فیلد رکورد تقریباً یک قرنی را شکسته و بیش از 200 مایل (320 کیلومتر) را روی زمین ردیابی کرده است.

در حالی که آمریکایی‌ها با بی‌حجم فاجعه دست و پنجه نرم می‌کردند، پاپ فرانسیس گفت که برای قربانیان گردباد کنتاکی دعا می‌کند.

ولادیمیر پوتین، همتای روسی بایدن، در فاصله ای از روابط پرتنش دوجانبه، گفت که کشورش “در غم و اندوه” کسانی که عزیزان خود را از دست داده اند شریک است.

این فاجعه بسیاری از آمریکایی‌ها، از جمله مقاماتی که در طوفان‌های بزرگ دیگر کار کرده‌اند را تکان داده است.

بشیر روز شنبه گفت: “این رویداد بدترین، ویرانگرترین و مرگبارترین رویداد گردباد در تاریخ کنتاکی است.”

“ویرانی شبیه هر چیزی است که در زندگی ام دیده ام.”

“به امید معجزه”

کتی اونن، شهردار آن، گفت: می‌فیلد، شهری با حدود 10000 نفر در نزدیکی غربی‌ترین نقطه کنتاکی، به چوب کبریت تبدیل شده است.

با این حال، او روز یکشنبه به NBC گفت، “همیشه امید” برای یافتن بازماندگان در میان مفقودان وجود دارد.

ما به یک معجزه امیدواریم.

کشیش استفان بویکن از وزارتخانه‌های خانه‌اش به خبرگزاری فرانسه گفت، از آنجایی که یک کلیسای غیر مذهبی در می‌فیلد در حال توزیع غذا و لباس به بازماندگان طوفان بود، همچنین فضایی را برای پزشکی قانونی شهرستان فراهم می‌کرد تا کار خود را انجام دهد.

او گفت که مردم “با عکس‌ها، خال‌های مادرزادی می‌آیند – اکنون در مورد استفاده از نمونه‌های DNA برای شناسایی افرادی که گم شده‌اند صحبت می‌کنند.”

تروی پروپس، مدیر عامل شرکت صاحب کارخانه شمع، از تصمیم خود مبنی بر تعطیل نکردن آن با نزدیک شدن طوفان دفاع کرد.

او روز یکشنبه به CNN گفت: «ما هر کاری که قرار بود اتفاق بیفتد را انجام دادیم. “قلب من کاملاً برای همه خون می آید.”

می‌فیلد توسط مقامات به عنوان “زمین صفر” توصیف شد و پس از آخرالزمان ظاهر شد: بلوک‌های شهر تسطیح شدند، خانه‌ها و ساختمان‌های تاریخی تا ورقه‌هایشان کوبیده شدند، شاخه‌های تنه درختان برداشته شد و ماشین‌ها در مزارع واژگون شدند.

برخی از تزئینات کریسمس هنوز در کنار جاده دیده می شد.

دیوید نورسورثی، یک سازنده 69 ساله در میفیلد، گفت طوفان سقف و ایوان جلویی او را در حالی که خانواده در یک پناهگاه پنهان شده بودند منفجر کرد.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما هرگز چنین چیزی در اینجا نداشتیم.

مرگ و میر در چندین ایالت

گزارش ها تعداد کل گردبادها را در سراسر منطقه حدود 30 مورد نشان می دهد.

حداقل 14 نفر در سایر ایالت های طوفان زده از جمله شش نفر در تاسیسات آمازون در ایلینوی کشته شدند.

چهار نفر در تنسی کشته شدند، دو نفر در آرکانزاس جان باختند، در حالی که میسوری دو تلفات را ثبت کرد. گردبادها نیز در می سی سی پی فرود آمدند.

بایدن گفت که قصد دارد به مناطق آسیب دیده سفر کند.

دین کریسول، مدیر آژانس مدیریت اضطراری فدرال، روز یکشنبه به سی‌ان‌ان گفت: “این حالت عادی جدید ما خواهد بود. و اثراتی که ما از تغییرات آب و هوایی می‌بینیم، بحران نسل ما است.”

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)