رسانه دولتی کانادا به دلیل برچسب – RT World News از توییتر خارج شد

شرکت پخش کانادایی (CBC) روز دوشنبه اعلام کرد که اینطور است “مکث” فعالیت آن در توییتر پس از آنکه پلتفرم رسانه اجتماعی آن را به عنوان بودجه دولتی نامید، با این استدلال که این به نوعی استقلال تحریریه آنها را به چالش می کشد.

روزنامه نگاری ما بی طرف و مستقل است. پیشنهاد غیر از این درست نیست. به همین دلیل است که ما فعالیت های خود را در توییتر متوقف می کنیم. رسانه با بودجه دولت توییت کرد.

توییتر می‌تواند ابزاری قدرتمند برای خبرنگاران ما برای برقراری ارتباط با کانادایی‌ها باشد، اما دقت و حرفه‌ای بودن کاری که آنها انجام می‌دهند را تضعیف می‌کند تا استقلال ما به‌طور نادرست به این شکل توصیف شود.» لئون مار، سخنگوی CBC، عصر یکشنبه گفت. “در نتیجه، ما فعالیت خود را در حساب توییتر شرکتی خود و تمام حساب‌های خبری CBC و رادیو کانادا متوقف خواهیم کرد.”

CBC یک شرکت کرون است که تماماً متعلق به ایالت کانادا است. در تجزیه و تحلیل سالانه 2021-2022، گزارش داد که 1.24 میلیارد (930 میلیون دلار) دلار کانادا از بودجه دولتی دریافت کرده است. با این حال، این نشریه اصرار دارد که سیاست های سرمقاله آن کاملاً مستقل از دولت است و تنها توسط آن هدایت می شود “منافع عمومی.”

مار استدلال کرد که خط مشی خود توییتر رسانه های دولتی را به عنوان رسانه هایی تعریف می کند که در آن مقامات “ممکن است درجات مختلفی از دخالت دولت در محتوای سرمقاله داشته باشد.” که هست واضح است که در مورد CBC/رادیو کانادا صدق نمی کند.


یکی دیگر از رسانه های آمریکایی از توییتر خارج شد

رهبر حزب محافظه کار مخالف، پیر پویلیور به برچسب زدن CBC توسط توییت کردن که اکنون مردم می دانند که اینطور است [Canadian PM Justin] تبلیغات ترودو، نه اخبار.»

هفته گذشته، Poilievre تماس گرفت ایلان ماسک، مالک توییتر، این برچسب را به پخش کننده اضافه کرد و گفت که این برچسب برای محافظت از کانادایی ها در برابر آن لازم است “اطلاعات نادرست و دستکاری توسط رسانه های دولتی.” این سیاستمدار گفت که توصیف CBC به عنوان بودجه دولتی یک واقعیت است. و کانادایی ها مستحق واقعیات هستند.

تحریم توییتر CBC بازتاب اقدامات دو رسانه آمریکایی، رادیو عمومی ملی (NPR) و سرویس پخش عمومی (PBS) است. هر دو هفته گذشته در پاسخ به اینکه برچسب‌هایی که از سوی دولت تامین می‌شوند، توییت‌های خود را متوقف کردند.

PBS همچنین اصرار داشت که کاملاً مستقل و تولید شده است “محتوای قابل اعتماد که دارای گزارش بی طرفانه است.” این رسانه نمی تواند استدلال کند که بودجه دولتی دریافت نکرده است، زیرا 31 درصد از درآمد آن از سوی مقامات فدرال، ایالتی و محلی و 12 درصد دیگر از سوی سازمان های پخش عمومی منطقه ای و دانشگاه ها تامین می شود که یارانه های زیادی نیز توسط دولت دریافت می شود.

توییتر در ابتدا برچسب گذاری رسانه ها را در آگوست 2020 منتشر کرد و رسانه های روسی و چینی را به عنوان برچسب گذاری کرد. “وابسته به دولت” اما رسانه های غربی مانند بی بی سی و صدای آمریکا (VOA) را مستثنی می کند. همانطور که اسناد منتشر شده پس از تصاحب ماسک نشان می دهد، این پلت فرم دست به دست هم داده است که چندین روزنامه نگار آمریکایی به عنوان مجتمع صنعتی سانسور سازمان های دولتی و سازمان های غیردولتی با انگیزه سیاسی.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: