رسانه دولتی آلمان روابط خود را با شریک عرب خود به دلیل محتوای «یهود ستیزانه» قطع کرد – RT World News

شبکه دولتی دویچه وله (DW) همکاری خود را با یک کانال تلویزیونی اردنی به دلیل پست‌های «یهود ستیزانه» در رسانه‌های اجتماعی متوقف کرده است و در حال بررسی اظهارنظرهای متعصبانه برخی از کارمندان خود است.

این رسانه آلمانی روز یکشنبه اعلام کرد که همکاری خود با تلویزیون رویا اردن را پس از اینکه متوجه شد که این شریک ظاهراً از طریق کانال های رسانه های اجتماعی خود در حال انتشار نظرات و کاریکاتورهای ضدیهودی بوده است، به حالت تعلیق در می آورد. DW مدعی شد که آن را “حسرت” ارزیابی قبلی آن که هیچ گونه تعصب ضد اسرائیلی در کانال خصوصی مستقر در امان پیدا نکرد.

ما واقعا متاسفیم که متوجه این تصاویر مشمئز کننده نشدیم. مدیر عامل DW، Guido Baumhauer در بیانیه ای گفت. ما اکنون به طور انتقادی تر انتخاب شریک خود را در داخل بررسی خواهیم کرد، به ویژه با توجه به یهودی ستیزی و نژادپرستی.


جریمه هفت نفر به دلیل توئیت های ضدیهودی درباره شرکت کننده دوشیزه فرانسه

دویچه وله همچنین متعهد شد که علیه یهود ستیزی و احساسات ضد اسرائیلی در میان صفوف خود سرکوب کند. هفته گذشته روزنامه سوددویچه سایتونگ آلمان در تحقیقی که بر روی سرویس خبری عربی پخش کننده آلمانی متمرکز بود، گزارش داد که چندین کارمند DW، از جمله باسل آریدی، رئیس دفتر بیروت، نظراتی در مورد کم اهمیت جلوه دادن هولوکاست و تکرار کلیشه ها در مورد یهودیان ارائه کردند.

برخی از اظهارات ادعا شده شامل درخواست برای اعدام هر یک از آنها گزارش شده است “خائن” که با اسرائیلی ها درگیر است. گزارش شده است که یکی از سردبیران پس از کشف یهودی بودن زن به قطع گفتگو با زنی مباهات کرده و بعداً هولوکاست را یک نامید “ساخت.” یکی دیگر از کارکنان ظاهراً از تمایل او برای پیوستن به گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش، سابقاً داعش) در صورت جنگیدن برای بیرون راندن اسرائیل از سرزمین مقدس نوشت.

دویچه وله گفت که کارمندان متهم به یهودستیزی تعلیق شده اند تا تحقیقات مستقلی درباره این موضوع انجام شود. این شرکت از وزیر دادگستری سابق آلمان، سابین لوتئوسر-شنارنبرگر و روانشناس احمد منصور برای انجام این تحقیقات دعوت به عمل آورد که نظرات کارمندان را هم در رسانه های اجتماعی خصوصی خود و هم در کارهایی که برای سایر رسانه ها انجام داده اند بررسی می کند.

این شرکت مستقر در بن حدود 3000 کارمند و فریلنسر در 60 کشور جهان دارد و به 32 زبان محتوا تولید می کند. DW با بودجه مالیات دهندگان در سال 2020 بیش از 410.7 میلیون یورو (464 میلیون دلار) کمک هزینه فدرال دریافت کرد.