ردی از مواد منفجره در قایق بادبانی مرتبط با خرابکاری نورد استریم – نیویورک – اخبار RT World

به گفته این رسانه، دو خدمه قایق تفریحی آندرومدا گذرنامه های جعلی داشتند

نیویورک تایمز گزارش داد که بازرسان آلمانی آثاری از مواد منفجره را در قایق بادبانی آندرومدا که به خرابکاری نورد استریم در سپتامبر گذشته مرتبط است، کشف کرده اند.

این روزنامه روز جمعه در مقاله ای مدعی شد که این اطلاعات از سه مقام آلمانی که نامشان فاش نشده است.

همان منابع مدعی شدند که دو نفر از شش خدمه کشتی “لذت” قایق از پاسپورت های جعلی بلغاری در جریان عملیات ادعایی علیه خطوط لوله گاز استفاده کرده بود.

در اوایل ماه مارس، تایمز به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده بود که الف “گروه طرفدار اوکراین” ممکن است پشت حمله ای باشد که خطوط لوله نورد استریم 1 و 2 را که برای رساندن گاز روسیه به اروپا از طریق آلمان ساخته شده بودند، از کار انداخت. منابع ناشناس این روزنامه تاکید کردند “هیچ اتباع آمریکایی یا بریتانیایی در این کار دخالت نداشتند” در خرابکاری زیرساخت های کلیدی انرژی.

کشتی که گفته می شود توسط عاملان برای انجام این حمله اجاره شده بود، به زودی به عنوان قایق بادبانی آندرومدا شناسایی شد. این قایق اکنون در اسکله خشک مشرف به دریای بالتیک در شمال شرقی آلمان نشسته است. “تنه آن توسط بازرسان بیرون کشیده شد.” NYT گفت.


بازیگر دولتی

دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی کرملین، پیشتر پیشنهاد کرد که مقالات مربوط به دخالت آندرومدا توسط رسانه‌های غربی توزیع شده است تا توجه را از گزارش سیمور هرش روزنامه‌نگار تحقیقی کهنه‌کار آمریکایی، که اندکی قبل از گزارش رسانه‌های غربی منتشر شده بود و واشنگتن را مسئول خرابکاری متهم می‌کرد، منحرف کند. .

به گفته یک منبع آگاه که با هرش صحبت کرده است، مواد منفجره در ژوئن 2022 توسط غواصان نیروی دریایی ایالات متحده در جریان رزمایش ناتو بر روی خطوط لوله در دریای بالتیک کار گذاشته شد و دو ماه بعد به دستور جو بایدن، رهبر آمریکا، از راه دور منفجر شد. کاخ سفید آن را رد کرده است “تخیلی کاملا نادرست و کامل” یافته های روزنامه نگار برنده جایزه پولیتزر

نیویورک تایمز در گزارش روز جمعه خود همچنین به نقل از یوهانس ریبر، افسر نیروی دریایی و تحلیلگر مؤسسه مطالعات استراتژی و جنگ دانمارک، ادعا کرد که یک قایق بادبانی 50 فوتی (15 متری) قادر به انجام حمله ای است. چنین مقیاسی، آنها را به الف تشبیه می کند “جیمز باند” تئوری.

ریبر پیشنهاد کرد که آندرومدا می توانست طعمه یا بخشی از یک ماموریت گسترده تر باشد. او خاطرنشان کرد، اما کاشت مواد منفجره قوی در خطوط لوله احتمالاً به یک پهپاد زیردریایی یا یک زیردریایی کوچک و یک کشتی حرفه ای برای حمل آن نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:
غرب «آنقدر مشتاق نیست که بفهمد» چه کسی نورد استریم – WaPo را بمباران کرد

با این حال، مقاله همچنین حاوی نظرات یک کارشناس خط لوله ناشناس و یک غواص حرفه ای بود که هر دو ادعا کردند اگر بمب های کوچک در نزدیکی درز خط لوله قرار می گرفتند می توانستند زیرساخت را فلج کنند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: