راهنمای تاجگذاری شاه چارلز

از کد لباس تا اجراها: راهنمای تاجگذاری پادشاه چارلز

تاج گذاری چارلز سوم قرار است روز شنبه 6 مه برگزار شود (پرونده)

واشنگتن:

تاجگذاری چارلز سوم، شاهزاده سابق ولز و پسر ارشد ملکه الیزابت دوم، قرار است در روز شنبه، 6 می برگزار شود. چارلز در لحظه مرگ مادرش در سپتامبر گذشته، پادشاه بریتانیا شد، اما به سلطنت رسید. معمولاً یک ماجرای غم انگیز است که اغلب در زیر سایه مرگ اتفاق می افتد. از سوی دیگر، تاج گذاری جشن ناب است.

به گفته نیویورک تایمز، تاج گذاری می تواند هم به عمل تحت اللفظی قرار دادن تاج بر سر پادشاه و هم به مراسم مذهبی که طی آن یک حاکم تاج گذاری می شود، اشاره داشته باشد.

بیایید به سؤالات مردم عادی در مورد این ماجرای بزرگ بپردازیم. چه کسی می آید، چه کسی شرکت نمی کند، لباس پوشیدن، اجراها… همه در زیر پاسخ داده شده است.

زمان

مراسم تاج گذاری پادشاه چارلز قرار است از ساعت 11 صبح آغاز شود. به وقت لندن، به این معنی که صبح خیلی زود در ایالات متحده آغاز می شود – ساعت 6 صبح در ساحل شرقی، 3 صبح در غرب.

کجا تماشا کنیم

اگر در بریتانیا هستید، نیازی به جستجوی دور ندارید. انتظار می رود بی بی سی، آی تی وی و اسکای نیوز همگی این مراسم را به صورت زنده پخش کنند. سایر شبکه های تلویزیونی بریتانیا و آمریکا هنوز برنامه های خود را اعلام نکرده اند.

کارایی

کنسرت تاجگذاری، رویدادی که توسط بی‌بی‌سی تهیه و پخش می‌شود، قرار است یکشنبه، ۷ می، در قلعه ویندزور برگزار شود. این کنسرت با حضور عموم مردم برگزار خواهد شد. 5000 نفر انتخاب شدند. از کسانی که انتخاب شده اند دعوت می شود تا امتیاز مثبتی را که در طول فرآیند درخواست “انتخاب کرده اند” همراه داشته باشند.

کنسرت

ترکیب کامل هنوز تایید نشده است، اما طبق گزارش ها، کیتی پری، لیونل ریچی و خواننده اپرا ایتالیایی آندره آ بوچلی اجرا خواهند کرد. به گفته منابع، ادل و التون جان با استناد به درگیری‌های برنامه‌ریزی، پشیمانی خود را ابراز کرده‌اند و هری استایلز، اد شیران و اسپایس گرلز نیز دعوت‌ها را برای اجرا رد کرده‌اند.

تام کروز و پو به سونام کاپور ملحق خواهند شد که در کنار جوآن کالینز، ستاره سریال “Dynasty”، جوآن کالینز خواننده، تام جونز خواننده، بیر گریلز ماجراجو و رقصنده اوتی مابوس در مجموعه ای از VT های از پیش ضبط شده حضور خواهند داشت که در آنها “کم شناخته شده” را فاش خواهند کرد. حقایقی در مورد پادشاه” برای تاجگذاری، که به عروج پادشاه چارلز به تاج و تخت احترام می گذارد.

مگان

یک علامت سوال برای ماه‌ها بر سر این بود که آیا دوک و دوشس ساسکس برای روز بزرگ سفر از کالیفرنیا به لندن را انجام می‌دهند یا خیر. در نهایت، کاخ باکینگهام در بیانیه ای کوتاه تایید کرد که شاهزاده هری به تنهایی در مراسم تاج گذاری شرکت خواهد کرد. مگان با فرزندان این زوج، شاهزاده آرچی، که روز تاجگذاری 4 ساله می شود، و پرنسس لیلیبت، 1 ساله، در ایالات متحده خواهد ماند. این اولین باری است که شاهزاده هری پس از خاطرات بمب گذاری شده اش در کنار خانواده سلطنتی دیده می شود. ، “یدکی” در ژانویه منتشر شد.

دعوت

تاجگذاری یک مراسم دولتی است، بنابراین دولت لیست مهمانان را با دقت مدیریت می کند و تنها حدود 2000 شرکت کننده دعوت شده اند. این لیست عمدتاً از اعضای خانواده سلطنتی، از جمله کوچکترها، مانند شاهزاده جورج 9 ساله و خواهر و برادر کوچکترش، پرنسس شارلوت و شاهزاده لوئیس تشکیل شده است. همچنین گروهی منتخب از نخست وزیران سابق و اعضای پارلمان، رهبران جهان، پادشاهان خارجی و رهبران مذهبی وجود دارد.

نام کد

البته عملیات گوی طلایی.

وزن تاج

کمی بیش از دو پوند

آیا کد لباس تاج گذاری وجود دارد؟

اگرچه تاجگذاری ملکه الیزابت دوم پر از زرق و برق و تاج بود، اما مطابق با موضوع سلطنتی مدرن شده پادشاه چارلز، این تاجگذاری بیشتر شبیه نسخه جمعه معمولی تاجگذاری خواهد بود. به اعضای مجلس اعیان دستور داده شده است که روپوش‌های مخملی و تاج‌های زرشکی مخصوص تاج‌گذاری خود را (دایره‌های نقره‌ای با تزئینات و آسترهای مخملی ارمنی) با لباس‌های تجاری یا لباس‌های استانداردی که برای افتتاحیه مجلس می‌پوشند، تعویض کنند. مهمانان معمولی (اگر زن هستند) “لباس روز” یا (اگر مرد هستند) کت صبح، کت و شلوار یا یونیفرم نظامی می پوشند. در هر دو مورد، “لباس ملی جشن” و “تزیینات” نیز مجاز است (احتمالاً این به معنای نظامی / دولتی است، نه قلوه سنگ). حتی کلاه اختیاری است.

آیا لیست پخش رسمی وجود دارد؟

بله، و “Daddy Cool” از Boney M. دومین آهنگ آن است. وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش، یک بخش واقعی در دولت واقعی بریتانیا، فهرست پخش جشن تاجگذاری 27 آهنگی را منتشر کرد – بدون رد شدن – که شامل برخی از آهنگ‌هایی است که چارلز می‌توانست زیر دوش کمربند ببندد (“Come Together” توسط بیتلز، “بیایید برقصیم” اثر دیوید بووی) و برخی از آنها تقریباً مطمئناً این کار را نمی کند (“Running Up That Hill” اثر کیت بوش). انگشتان دست برای یک جلد سلطنتی از Spice Girls کلاسیک “Say You’ll Be There.”

ممکن است در روزهای آینده این طرح موجود جمع و تفریق شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)