راه‌آهن آلمان در اثر اعتصاب فلج شد – اخبار RT World

این تعطیلی اپراتور ملی دویچه بان را تحت تاثیر قرار داد و با ساعات اوج مصرف در صبح جمعه مصادف شد

در بحبوحه اعتصاب سراسری که توسط اتحادیه کارگران EVG راه اندازی شده بود، قطارهای مسافربری در سرتاسر آلمان صبح جمعه متوقف شد. این سازمان خواستار افزایش حقوق کارکنان راه آهن است، در حالی که این اعتصاب همزمان با تعطیلی های مشابه در چندین فرودگاه بزرگ آلمان است که از روز پنجشنبه آغاز شد.

«اعتصاب هشداردهنده» در شبکه‌های ریلی از ساعت 3 صبح به وقت محلی (01:00 به وقت گرینویچ) آغاز شد و قرار است در ساعت 11 صبح پایان یابد، به این معنی که دوره شلوغی را پوشش می‌دهد که بسیاری از مسافران به محل کار خود می‌روند.

با این حال، کوزیما اینگنشای، عضو هیئت اجرایی EVG، استدلال کرد که «با فراخوانی این زمان برای اعتصاب هشداردهنده محدود در ساعات اولیه صبح، سیگنال واضحی ارسال می کنیم که نمی خواهیم مسافران را تحت تأثیر قرار دهیم، بلکه می خواهیم شرکت ها را تحت تأثیر قرار دهیم.

پیاده‌روی روز جمعه بر قطارهای شهری و همچنین خطوط منطقه‌ای و مسافت‌های طولانی تأثیر گذاشته است.


فرودگاه های بزرگ آلمان در میان اعتصابات متوقف شده اند

در حالی که اعتصاب خود در ساعت 11 صبح به پایان می رسد، اپراتور راه آهن دویچه بان هشدار داد که حداقل تا ساعت 1 بعد از ظهر روز جمعه، خدمات طولانی مدت را از سر نخواهد گرفت. این اپراتور خاطرنشان کرد: انتظار می رود در طول روز تاخیر و لغو شود.

همه کسانی که می توانند دوباره برنامه ریزی کنند [their journey]، باید این کار را انجام دهدمارتین سیلر از مقامات دویچه بان توصیه کرد. او EVG را به باخت متهم کردحس نسبت آن“و تحریک”آشوب

این اتحادیه در حال مذاکره با حدود 50 شرکت از جمله اپراتور سراسری راه آهن است. این سازمان خواستار آن است که دستمزد ماهانه کارگران طی 12 ماه حداقل 650 یورو (710 دلار) یا 12 درصد افزایش یابد. حداقل دستمزد نیز از جمله موضوعات مورد بحث است.

دویچه بان تاکنون 5 درصد افزایش به اضافه پرداخت یکباره تا سقف 2500 یورو ارائه کرده است – پیشنهادی که EVG آن را ناکافی رد کرده است.

دور دیگری از مذاکرات دستمزد سه شنبه آینده انتظار می رود.

در همین حال، اعتصاب جداگانه ای بین پرسنل امنیتی در فرودگاه های کلن، دوسلدورف، هامبورگ و اشتوتگارت در جریان است. بر اساس گزارش انجمن فرودگاه ADV آلمان، این خروج تنها در روز پنجشنبه 45200 مسافر را تحت تاثیر قرار داد که انتظار می رود این تعداد تا پایان روز جمعه به 100000 نفر برسد.

مانند EVG، اتحادیه کارگری وردی خواهان افزایش حقوق است.

تورم در آلمان طی سال گذشته به سطوحی افزایش یافته است که از دهه 1990 مشاهده نشده است و اثرات ماندگار همه گیری کووید-19 و پیامدهای تحریم های ضد روسیه به عنوان یکی از دلایل ذکر شده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: