راننده پس از کشته شدن پنج نفر در رژه کریسمس آمریکا به قتل عمدی متهم می شود: پلیس

پلیس: راننده پس از کشته شدن 5 نفر در رژه ایالات متحده به

پلیس معتقد است که مظنون مدت کوتاهی قبل از این حادثه درگیر اختلافات خانگی بوده است

Waukesha، ایالات متحده:

پلیس روز دوشنبه گفت، راننده خودرویی که در یک رژه کریسمس در شهر Waukesha در غرب میانه آمریکا وارد شد و پنج کشته و 48 زخمی برجای گذاشت، ظاهراً در آن زمان در حال فرار از یک اختلاف خانگی بود — و با اتهام قتل عمدی روبرو خواهد شد.

Waukesha، رئیس پلیس ویسکانسین، دن تامپسون، گفت که مظنون دارل بروکس، 39 ساله، به نظر می رسید که از یک آشفتگی خانگی فرار می کرد و پلیس او را تعقیب نمی کرد، هنگامی که با خودروی شاسی بلند قرمز رنگ خود در روز یکشنبه در رژه تعطیلات سالانه شهر رفت.

تامپسون گفت که چهار زن و یک مرد بین 52 تا 81 سال کشته شدند و 48 نفر در بیمارستان بستری شدند.

به گفته دکتر امی درندل، رئیس بخش فوریت های پزشکی در بیمارستان کودکان ویسکانسین، از میان کسانی که به بیمارستان ها فرستاده شده اند، 18 نفر کودک بودند.

دکتر مایکل مایر، رئیس بخش مراقبت های ویژه بیمارستان گفت که دو نفر مرخص شده اند، اما شش نفر در “وضعیت بحرانی” هستند.

تامپسون همچنین گفت که به نظر می رسد هیچ انگیزه ای برای این فاجعه وجود نداشته باشد، به جز اینکه بروکس از نوعی درگیری فرار کرده است زیرا پلیس به محل حادثه فراخوانده شده است.

او گزارش ها مبنی بر اینکه درگیری شامل یک درگیری با چاقو بوده است را تایید نکرد.

ما مطمئن هستیم که او به تنهایی عمل کرده است. تامپسون درباره بروکس گفت: هیچ مدرکی دال بر این که این یک حادثه تروریستی بود وجود ندارد.

وی افزود: «هیچ تعقیب و گریز منجر به این حادثه نشد.

در واشنگتن، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، از جامعه‌ای که از یک «اقدام وحشتناک خشونت‌آمیز» حیرت‌زده شده بود، حمایت کرد و به خانواده‌هایی که «با غم و اندوه تازه زندگی بدون عزیزان روبرو هستند» ادای احترام کرد.

شاون ریلی، شهردار واوکشا، آن را یک “تراژدی بی معنی” خواند که کل شهر غرب میلواکی را تحت تاثیر قرار داد، زیرا رژه نزدیک به شش دهه خود را برای شروع فصل تعطیلات شکرگزاری تا کریسمس برگزار کرد.

ریلی گفت: «شب گذشته، در جشنی که باید جشن گرفته می شد، جان ها از دست رفت.

– کفش های گم شده و شکلات داغ ریخته شده –

این تراژدی بلافاصله ترس از یک اقدام عمدی را برانگیخته بود – در ایالتی که تنش ها به دنبال تبرئه بلندپایه در محاکمه نژادپرستانه کایل ریتنهاوس، نوجوانی که آخرین بار در جریان تظاهرات Black Lives Matter در کنوشا در نزدیکی آن کشته شد، افزایش یافت. سال

بروکس اهل میلواکی نزدیک است، جایی که از ژوئیه 2020 با اتهامات متعددی به دلیل به خطر انداختن بی احتیاطی امنیت دیگران و نقض سلاح گرم و همچنین از اوایل این ماه به دلیل یک حادثه آزار خانگی روبرو است.

کوری مونتیهو، یکی از اعضای هیئت مدیره مدرسه در حومه میلواکی، در نزدیکی یک رستوران بود که شنید که تیم رقص جوانان دخترش ضربه خورده است.

به نقل از میلواکی ژورنال سنتینل، او گفت: «پم پوم ها و کفش ها بود و همه جا شکلات داغ ریخته شده بود.

برای یافتن دخترم مجبور شدم از این جسد مچاله شده به جسد دیگر بروم. همسر و دو دخترم تقریباً ضربه خوردند.

ریلی گفت که شهر امروز عصر یک نماز عبادت برگزار خواهد کرد و تونی اوورز فرماندار ویسکانسین دستور داد پرچم‌ها در سراسر ایالت به حالت نیمه افراشته درآیند.

اورس دوشنبه در توییتی نوشت: «ما همچنان برای جامعه Waukesha و بچه‌ها، عزیزان و همسایگانی که زندگی‌شان برای همیشه با یک تراژدی غیرقابل تصور در شب گذشته تغییر کرد، دعا می‌کنیم.

– “گریه های کر کننده” –

در حالی که پلیس حداقل پنج کشته و 48 مجروح را تایید کرده است، اما بیم آن می رود که تلفات هنوز افزایش یابد و شهر در شوک فرو رفته است.

شاهدان صحنه وحشتناکی را در خیابان اصلی توصیف کردند، جایی که گروه‌های موسیقی مدرسه و گروه‌های دیگر در حال راهپیمایی در مقابل تماشاگران دسته‌جمعی بودند که در جاده صف کشیده بودند.

ساندرا پترسون، سخنگوی کلیسای کاتولیک میلواکی، گفت که یکی از کشیش‌های این کلیسای مجروح شده است، “همچنین چندین نفر از اعضای محله و دانش‌آموزان کاتولیک واوکشا”.

شاهد آنجلا اوبویل، که آپارتمانش مشرف به رژه بود، به سی ان ان گفت: تنها چیزی که شنیدم فریاد زدن بود و سپس مردم نام فرزندانشان را فریاد زدند.

رئیس آتش نشانی استیون هاوارد گفت که در مجموع 11 بزرگسال و 18 کودک به شش بیمارستان منطقه منتقل شدند.

به گفته مقامات، مدارس و شهرداری روز دوشنبه تعطیل هستند و مدارس دوباره در روز سه شنبه تعطیل خواهند بود.

آنجلیتو تنوریو، کاندیدای خزانه‌داری ایالت ویسکانسین، به ژورنال سنتینل گفت که “یک SUV را دیدم، فقط پدال را روی فلز قرار داد و فقط با تمام سرعت در مسیر رژه زوم کرد.”

“و سپس صدای بلندی شنیدیم، و فقط فریادها و فریادهای کر کننده.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)