راش طلا صدها قایق لایروبی غیرقانونی را به شعبه آمازون می کشاند

راش طلا صدها قایق لایروبی غیرقانونی را به شعبه آمازون می کشاند

قایق ها، مجهز به پمپ ها، در خطوطی که تقریباً در سراسر مادیرا وسیع کشیده شده اند، به هم متصل شده اند.

نویسندگان:

صدها قایق لایروبی که توسط معدنچیان غیرقانونی اداره می شود، در یک تپش طلا در رودخانه مادیرا، یکی از شاخه های اصلی آمازون، جمع شده اند و صدها مایل شناور هستند، زیرا مقامات ایالتی و فدرال در مورد اینکه چه کسی مسئول متوقف کردن آنها است، بحث می کنند.

ناوگان قایق‌های مجهز به پمپ در خطوطی به هم متصل شده‌اند که تقریباً در سراسر مادیرا گسترده شده‌اند، و شاهد رویترز تکه‌هایی از اگزوز را مشاهده کرد که نشان می‌دهد آنها در حال جارو کردن بستر رودخانه برای طلا هستند.

دانیکلی آگویار، فعال صلح سبز برزیل، گفت: “ما کمتر از 300 قایق را شمردیم. آنها حداقل دو هفته آنجا بوده اند و دولت هیچ کاری انجام نداده است.”

هجوم طلا که توسط شایعاتی مبنی بر یافتن طلا در آنجا آغاز شد، زمانی آغاز شد که رهبران جهان برای کنفرانس آب و هوای سازمان ملل در گلاسکو گرد هم آمدند، جایی که برزیل متعهد شد که حفاظت از جنگل های بارانی آمازون را افزایش داده است.

با این حال، ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور راست افراطی، اجرای محیط زیست را از زمان روی کار آمدن در سال 2019 تضعیف کرده است و چشم خود را بر تهاجم زمین های حفاظت شده عمومی و بومی توسط جنگل داران غیرقانونی، دامداران و معدنچیان طلای گربه وحشی بسته است.

مادیرا حدود 2000 مایل (3300 کیلومتر) از منبع خود در بولیوی از طریق جنگل های بارانی در برزیل و به رودخانه آمازون می گذرد.

این قایق‌های لایروبی از ناحیه Humaita به پایین رودخانه شناور شده‌اند، جایی که در آن استخراج غیرقانونی طلا افزایش یافته است و آخرین بار در فاصله 400 مایلی (650 کیلومتری) در Autazes، یک ناحیه شهری در جنوب شرقی Manaus مشاهده شده‌اند.

سخنگوی آژانس حفاظت از محیط زیست برزیل ایباما گفت که لایروبی غیرقانونی رودخانه مادیرا بر عهده دولت فدرال نیست، بلکه مسئولیت ایالت آمازوناس و آژانس محیط زیست آن IPAAM است.

IPAAM در بیانیه‌ای اعلام کرد که قایق‌هایی که روی رودخانه لنگر انداخته‌اند تحت صلاحیت قضایی فدرال هستند، بنابراین آژانس ملی معدن (ANM) مسئول صدور مجوز است و این به پلیس فدرال بستگی دارد که ببیند آیا جرمی مرتکب شده است یا خیر. IPAAM گفت: ترافیک رودخانه و آلودگی منطقه نیروی دریایی بود.

ANM گفت که تحت صلاحیت آنها قرار نمی گیرد زیرا آنها فقط بر استخراج قانونی نظارت می کنند، در حالی که فعالیت مجرمانه مربوط به پلیس و دادگاه است.

پلیس فدرال گفت که به دنبال بهترین راه برای مقابله با این مشکل و جلوگیری از آسیب های زیست محیطی است.

آگویار از Greenpeace برزیل گفت: “این برای همه رایگان است. هیچ یک از مقامات کاری برای جلوگیری از استخراج غیرقانونی معدن که در آمازون به یک اپیدمی تبدیل شده است، انجام نمی دهند.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)