راست فرانسه والری پکرس رئیس منطقه پاریس را برای به چالش کشیدن امانوئل مکرون رئیس جمهور انتخاب کرد

راست فرانسه رئیس منطقه پاریس را برای به چالش کشیدن امانوئل مکرون رئیس جمهور انتخاب کرد

والری پکرس وزیر سابق ریاست جمهوری نیکلا سارکوزی است.

پاریس، فرانسه:

حزب محافظه‌کار فرانسه روز شنبه والری پکرس، رئیس میانه‌رو منطقه پاریس را برای به چالش کشیدن امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در سال آینده انتخاب کرد، انتخابی که احتمالاً تأثیر زیادی بر شکل مبارزات انتخاباتی خواهد داشت.

کریستین ژاکوب، رهبر حزب اعلام کرد، اعضای جمهوری خواهان (LR) در دور دوم انتخابات مقدماتی، پکرس 54 ساله را که اولین نامزد زن ریاست جمهوری این کشور خواهد بود، بر اریک سیوتی تندرو انتخاب کردند.

هر دو پس از دور اول رای گیری در اوایل این هفته که انتظارات را از بین برد، به دور دوم راه یافته بودند.

خاویر برتراند، وزیر پیشین مورد علاقه و میشل بارنیه، مذاکره‌کننده سابق اتحادیه اروپا برگزیت، هر دو حذف شدند و از پکرس حمایت کردند.

“حزب (رهبر فرانسه پس از جنگ) ژنرال (شارل) دوگل…خانواده سیاسی ما، یک نامزد زن در انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت. من امروز به تمام زنان فرانسه فکر می کنم. پیروز شوید.” او پس از اعلام نتیجه گفت.

جیکوب گفت که پکرس، وزیر سابق ریاست جمهوری نیکولا سارکوزی، تقریباً 61 درصد آرا را در میان اعضای حزب به دست آورد در حالی که سیوتی کمی بیش از 39 درصد آرا را به دست آورد. سیوتی شکست را پذیرفت و بلافاصله متعهد شد که از Pecresse حمایت کند.

نتیجه به شدت توسط دفتر ماکرون رصد می شود.

در حالی که همه نظرسنجی‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که ماکرون میانه‌رو باید در انتخابات پیروز شود، ظهور یک نامزد قوی در جناح راست سنتی که در طول مبارزات انتخاباتی شتاب بیشتری به دست می‌آورد، عامل اصلی خواهد بود.

این کمپین تاکنون از جناح راست به راه افتاده است و دولت مکرون در ماه های گذشته با لفاظی های سخت در مورد مهاجرت و حفظ سیستم سکولار فرانسه به سمت راست حرکت کرده است.

– “حق برگشته” –

جمهوری خواهان در سال 2017، پس از اینکه فرانسوا فیون، نامزد آن توسط یک رسوایی اختلاس سرنگون شد، نتوانستند به دور دوم راه پیدا کنند.

اما این حزب که از سال 2012 از قدرت خارج شده است، بیشتر موقعیت خود را به عنوان وارث ریاست جمهوری سارکوزی و ژاک شیراک و همچنین دوگل به دست می آورد.

پکرس گفت: “جناح راست جمهوری خواه بازگشته است. با اراده ای سرسخت مبارزه خواهد کرد. فرانسه دیگر نمی تواند صبر کند.”

وی با تاکید بر لحن یک کمپین مبارزه با موضوعات کلیدی امنیت و مهاجرت، افزود: “من خشم مردمی را درک می کنم که در برابر خشونت، جدایی طلبی اسلام گرا و مهاجرت کنترل نشده احساس ناتوانی می کنند.”

وی افزود: من در برابر دشمنان جمهوری دست تزلزل نخواهم داشت.

برخی از منتقدان شانس پکرسه را تحقیر کردند و گفتند که او بیش از حد به ماکرون شباهت دارد و می‌گفتند که به عنوان نخست‌وزیر او مناسب خواهد بود.

اما او در سخنرانی خود به دنبال ایجاد فاصله با ماکرون بود و گفت که او یک “رئیس جمهور زیگزاگ نیست… که به همه می گوید آنچه می خواهند بشنوند. بین من و رئیس جمهور مستعفی فقط در سیاست تفاوت وجود ندارد.” ، ما ماهیت متفاوتی داریم.”

مجتبی رحمان، مدیر عامل گروه تجزیه و تحلیل ریسک اروپا، گروه اوراسیا، در توییتر استدلال کرد که “اگر او (پکرس) بتواند در دور دوم انتخابات شرکت کند، رقیب قدرتمندی برای امانوئل ماکرون خواهد بود.”

– «مکرون را ورق بزن» –

اعلام نامزد جمهوری خواهان به این معنی است که خطوط اصلی برای انتخابات آوریل 2022 تا حد زیادی تعیین شده است.

ماکرون هنوز اعلام نکرده است، اما انتظار می رود که به طور گسترده به دنبال انتخاب مجدد باشد. تحلیلگران بر این باورند که او ممکن است چند هفته دیگر صبر کند تا دستش را نشان دهد تا از منازعه سیاسی روز به روز باقی بماند.

رقیب اصلی او در انتخابات سال 2017، رهبر راست افراطی مارین لوپن، دوباره در انتخابات ایستاده است. اظهارات اریک زمور، کارشناس راست افراطی مبنی بر نامزدی خود، یک کارت وحشی است که هنوز می تواند تأثیر زیادی داشته باشد یا به سادگی از بین برود.

زمور قرار است اولین تجمع رسمی مبارزات انتخاباتی خود را یکشنبه برگزار کند.

چپ همچنان در شکاف و مشکلات ارتباطی غوطه ور است و مبارزات انتخاباتی نامزد سوسیالیست، آن هیدالگو، شهردار پاریس، و یانیک جادو، نامزد سبزها نتوانست تأثیری بگذارد. هر دوی آنها در معرض نظرسنجی ژان لوک ملانشون، رهبر چپ افراطی قرار دارند.

پکرسه با هدف قرار دادن لوپن و زمور گفت: “برای تهاجمی لازم نیست افراطی باشید. برای متقاعد کردن لازم نیست توهین آمیز باشید.”

برخلاف افراط گرایان، ما ورق مکرون را برمی گردانیم اما بدون اینکه صفحات تاریخ فرانسه را پاره کنیم.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)