راجا کریشنامورتی، نماینده هندی-آمریکایی کنگره، پاندیت های کشمیری در میان موفق ترین گروه ها در ایالات متحده است.

پاندیت های کشمیری در میان موفق ترین گروه ها در ایالات متحده: رهبر هندی-آمریکایی

راجا کریشنامورتی هفته گذشته در مراسم نمایش فیلم «پرونده‌های کشمیر» این سخنان را بیان کرد. (فایل)

توسط LalitKJha:

یک قانونگذار ارشد آمریکایی گفت که پاندیت‌های کشمیری یکی از موفق‌ترین جوامع هندی-آمریکایی هستند که اعضای جامعه را به خاطر مشارکت‌هایشان در آمریکا و جهان ستایش می‌کند.

«وقتی برای جان خود می دوید، وقتی از دارایی هایتان محروم می شوید، معنای واقعی زندگی را می دانید. راجا کریشنامورتی، نماینده هندی-آمریکایی کنگره در مراسم استقبال و نمایش خصوصی فیلم «پرونده‌های کشمیر» در ایالات متحده گفت: «شما می‌دانید که چگونه آن را در هر کجا که هستید پرورش دهید و پرورش دهید و مطمئن شوید که همه میراث و ریشه‌های خود را به یاد می‌آورند. هفته گذشته کاپیتول

او در این رویداد که توسط Global Kashmiri Pandit Diaspora برگزار شد، گفت: “جامعه پاندیت کشمیری یکی از موفق ترین جوامع هندی آمریکایی است. چالش هایی که شما در گذشته با آن ها روبرو بوده اید و غلبه بر آن چالش ها، همه چالش های دیگر را در مقایسه با آنها کمرنگ می کند.”

این فیلم به کارگردانی و نویسندگی کارگردان برنده جایزه ویوک آگنیهوتری و تهیه کنندگی بازیگر برنده جوایز، پالاوی جوشی، بر اساس نسل کشی پاندیت کشمیری و پاکسازی قومی است.

این فیلم زاویه انسان دوستانه چالش هایی را که تروریسم جهانی به همراه دارد و جوامع را مختل می کند و آنها را بی ریشه می کند، به تصویر می کشد. همچنین درد و رنج انسان را برجسته می کند. این فیلم در 16 شهر آمریکا در حال اکران است.

اندی بار، عضو کنگره، بر روابط هند و ایالات متحده و کمک های هندی-آمریکایی ها تأکید کرد.

سناتور مارک وارنر در پیامی سلام گرم خود را به همه میهمانان حاضر در پذیرایی رساند.

“هدف ما تعمیق شراکت ایالات متحده و هند است. من نسبت به روابط ایالات متحده و هند خوش بین هستم و همچنان معتقدم که می توانیم با هم گام های بزرگی برداریم.

وارنر گفت: “به عنوان دو تا از بزرگترین دموکراسی های جهان و با جمعیت باورنکردنی سرخپوست آمریکایی که سهم زیادی در فرهنگ، تجارت و جامعه ما در این کشور دارد، برای ما حیاتی است که مشارکت و دوستی موجود را تعمیق و گسترش دهیم.”

در سخنرانی اصلی خود، آقای آگنیهوتری در مورد تمدن هندی یگانگی که از سرزمین مقدس کشمیر سربرآورده و کمک های عظیم کشمیر در زمینه هنر، زیبایی شناسی، موسیقی و ادبیات صحبت کرد.

وی تاکید کرد که نابودی کشمیر نابودی دانش است و جهان باید بداند انسانیت یعنی چه.