رئیس پنتاگون از افشاگری‌ها ابراز نگرانی کرد – اخبار RT World

لوید آستین نتوانست تاخیر مقامات نظامی و اطلاعاتی در کشف افشای غیرمجاز را توضیح دهد.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، گفته است که او تا بیش از یک ماه پس از اولین باری که در فضای مجازی ظاهر شد، از درز عمده اسناد اطلاعاتی طبقه بندی شده مطلع نبوده است، که سوالاتی را در مورد واکنش دولت در حالی که پنتاگون و وزارت دادگستری در تلاش برای تعیین منشأ این اسناد هستند، ایجاد کرده است. رخنه.

آستین در یک نشست مطبوعاتی روز سه‌شنبه در کنار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و یک مقام ارشد فیلیپین، برای رسیدگی به این افشای اسناد، که از هفته گذشته مورد توجه رسانه‌های آمریکایی قرار گرفت، در تیتر خبرها صحبت کرد.

بیان می کند که دولت افشاگری ها را می گیرد “خیلی جدی” و سفارش داده بود “بخش فوری” در تحقیقات، رئیس پنتاگون همچنین فاش کرد که او اولین بار در صبح روز 6 آوریل – هفته‌ها پس از اینکه پرونده‌های حساس برای اولین بار در فضای مجازی ظاهر شد – در جریان اطلاعات فاش شد.


ایالات متحده در مورد

آستین در پاسخ به سوال خبرنگاری که چگونه می‌توانست «حداقل هفته‌ها قبل از اینکه اطلاعات ایالات متحده بداند در مالکیت عمومی است» به صورت آنلاین آزادانه در دسترس بوده است، آستین نتوانست پاسخ روشنی ارائه دهد، در عوض تکرار کرد که مقامات تحقیقات کاملی را انجام خواهند داد. .

«خب، آنها جایی در وب بودند، و ما نمی‌دانیم دقیقاً کجا و چه کسی در آن نقطه دسترسی داشته است. ما در این مرحله به سادگی نمی دانیم.» او گفت. من به شما می گویم که ما این موضوع را بسیار جدی می گیریم و به بررسی و برگرداندن هر سنگی ادامه می دهیم تا زمانی که منشأ این و وسعت آن را پیدا کنیم.

درخواست مشابهی خطاب به وزیر بلینکن نیز با پاسخ گلومار مواجه شد و دیپلمات ارشد اعلام کرد من مطمئناً در مورد این اسناد ادعایی اظهار نظر نمی کنم.»


افشای اطلاعات پنتاگون نیروهای ویژه ناتو در اوکراین را افشا کرد

این دسته از اسناد حساس در اوایل ماه مارس در پلتفرم چت Discord به صورت آنلاین ظاهر شد، اما اولین گزارش های رسانه ها در مورد فاش شدن آن تا هفته گذشته منتشر نشد. مجموعه اسناد از ده ها صفحه محرمانه حاوی اطلاعاتی در مورد برنامه ریزی جنگی ایالات متحده و ناتو در اوکراین، از جمله جدول زمانی آموزش و تحویل تسلیحات، داده های مربوط به هزینه های مهمات، ساختار واحدهای رزمی اوکراین، تلفات تخمینی روسیه و اوکراین و اطلاعات تشکیل شده است. در مورد نیروهای ویژه خارجی در زمین. گزارش‌ها حاکی از آن است که سایر مطالب مرتبط با تلاش‌های ضد تروریسم آمریکا و همچنین سیاست‌های آن در خاورمیانه و چین نیز در این پرونده‌ها گنجانده شده است. با این حال، تاکنون مقامات از تایید صحت مطالب خود خودداری کرده اند و تنها گفته اند که در حال بررسی این نشت و تلاش برای حذف اسناد از اینترنت هستند.