رئیس سازمان ملل خواستار برنامه‌ای برای «محدود کردن» روبات‌های قاتل – RT World News

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، در آغاز کنفرانس بازنگری، از اعضا خواست تا طرحی را ایجاد کنند که “محدودیت هایی را برای استفاده از انواع خاصی از سلاح های خود مختار” اعمال کند.

بیانیه دبیرکل سازمان ملل پس از گزارشی از سوی این نهاد بین‌المللی منتشر شد که مدعی شد اولین حمله پهپادی خودگردان نظامی در لیبی در مارس 2020 انجام شد. مشخص نیست که آیا سیستم تسلیحات خودمختار مرگبار (LAWS) کسی را کشته است یا خیر، اما این یک حمله تاریخی است. توسعه در جنگ

من کنفرانس بازنگری را تشویق می‌کنم تا بر روی یک طرح بلندپروازانه برای آینده برای ایجاد محدودیت‌هایی در استفاده از انواع خاصی از سلاح‌های خودمختار به توافق برسد.» گوترش گفت.

ادامه مطلب


دولت بایدن از ممنوعیت روبات های قاتل خودداری می کند

مذاکره‌کنندگان سازمان ملل در هشت سال گذشته درباره نگرانی‌های مربوط به قوانین بحث کرده‌اند و گوترش امیدوار است که طی پنج روز مذاکرات پیشرفت کند.

در حال حاضر، 125 طرف، از جمله ایالات متحده، چین و اسرائیل، کنوانسیون سازمان ملل در مورد برخی سلاح های متعارف را امضا کرده اند. با این حال، برخی از امضاکنندگان می خواهند آن را گسترش دهند تا ممنوعیت کامل قوانین را پوشش دهد.

“سرعت فناوری واقعاً در حال پیشی گرفتن از نرخ مذاکرات دیپلماتیک است.” کلر کانبوی از سازمان Stop Killer Robots استدلال کرد و افزود که مذاکرات مطرح است «فرصتی تاریخی برای دولت‌ها تا گام‌هایی برای حفاظت از بشریت بردارند».

با این حال، پیشرفت در طول مذاکرات ممکن است به دلیل مخالفت ایالات متحده کند شود، زیرا جو بایدن، رئیس جمهور اخیراً از امضای یک توافق نامه بین المللی الزام آور که به اصطلاح مقرراتی را تنظیم می کند، امتناع کرد. “ربات های قاتل.” در آن زمان، ایالات متحده ادعا کرد که الف را ترجیح می دهد “آیین رفتاری غیر الزام آور” در اين لحظه – فعلا.