رئیس سابق سیا تلاش هایی را برای کمک به بایدن برای پیروزی در انتخابات 2020 فاش کرد – RT World News

ده‌ها مقام اطلاعاتی سابق نامه‌ای نوشتند و ادعا کردند داستان لپ‌تاپ هانتر بایدن احتمالاً «اطلاعات نادرست روسیه» است.

مایک مورل، سرپرست سابق سیا، گفت که کمپین ریاست جمهوری جو بایدن در ایجاد نامه ای سرگشاده با امضای 51 مقام اطلاعاتی سابق، با هدف بی اعتبار کردن گزارش های شرم آور درباره پسر بایدن در آستانه انتخابات 2020 نقش داشته است.

مورل اخیراً در شهادت پشت درهای بسته در مقابل کمیته قضایی مجلس نمایندگان اذعان کرد که آنتونی بلینکن – وزیر امور خارجه فعلی که در آن زمان یکی از کارکنان ارشد ستاد انتخاباتی بایدن بود – با او تماس گرفته بود تا درباره گزارش‌های انتقادی نیویورک پست درباره معاملات تجاری هانتر بایدن در خارج از کشور صحبت کند. در اکتبر 2020، طبق گفته قانونگذاران جمهوری خواه با آگاهی از جلسه استماع.

در طول آن مکالمات، گفته می‌شود که بلینکن مقاله‌ای در یو‌اس‌ای تودی به مورل ارسال کرده و ادعا می‌کند که اف‌بی‌آی در حال بررسی است که آیا داستان هانتر بایدن بخشی از “کمپین اطلاعات نادرست.”


شکایت هانتر بایدن از تعمیرگاه لپ تاپ از جهنم

مورل گفت که این گفتگوها او را بر آن داشت تا با مقامات سابق اطلاعاتی تماس بگیرد و نامه ای سرگشاده ترتیب دهد که در آن بیان می کرد گزارش هانتر بایدن “همه نشانه های کلاسیک عملیات اطلاعاتی روسیه.” در حالی که تحقیقات بعدی نشان داد که این گزارش ها بر اساس اسناد واقعی به دست آمده از لپ تاپ بایدن جوانتر است، این نامه در آستانه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2020 بسیار تأثیرگذار بود که توسط پنج مدیر سابق سیا و تعدادی دیگر از مقامات ارشد سابق تأیید شد.

مورل قبل از تماس با بلینکن اذعان کرد که هیچ برنامه ای برای گردآوری نامه ندارد، اما اضافه کرد که به دنبال این است که به معاون رئیس جمهور بایدن کمک کنید… زیرا می خواستم او در انتخابات پیروز شود.» این مقام سابق ادامه داد: پس از اینکه نامه برای انتشار در اختیار پولیتیکو قرار گرفت، استیو ریچتی، رئیس ستاد انتخاباتی بایدن، با مورل تماس گرفت تا از او برای ایجاد نامه تشکر کند.

بایدن بعداً در جریان مناظره 22 اکتبر 2020 با رئیس جمهور وقت دونالد ترامپ به این نامه سرگشاده استناد کرد و به رد گزارش های شرم آور کمک کرد که نشان می دهد پسرش در معاملات تجاری خارجی خود در نفوذ سیاسی دست داشته است.


یکی دیگر از اعضای خانواده بایدن پول نقد خارجی گرفت - گزارش

در پی شهادت مورل، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان، جیم جردن، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان و مایک ترنر، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان، نامه ای نوشتند و به دنبال اطلاعات بیشتر از بلینکن بودند.

بدیهی است که کمپین بایدن نقش فعالی در منشأ بیانیه عمومی ایفا کرد که به سرکوب داستان هانتر بایدن کمک کرد و مانع از تصمیم گیری کاملا آگاهانه شهروندان آمریکایی در طول انتخابات ریاست جمهوری 2020 شد. آنها در بیانیه ای گفتند.

داستان لپ‌تاپ هانتر بایدن در آن زمان بسیار بحث‌برانگیز بود و رسانه‌های اجتماعی متعددی را بر آن داشت تا اقدامات بی‌سابقه‌ای را برای سرکوب این گزارش‌ها انجام دهند و توییتر حتی کاربران را از اشتراک‌گذاری آن‌ها در پیام‌های مستقیم منع کرد. در حالی که کمپین جو بایدن در آن زمان در تماس نزدیک با توییتر و سایر پلتفرم‌ها بود و برخی از پست‌ها را برای حذف پرچم‌گذاری می‌کرد، مشخص نیست که آیا آنها صریحاً از سایت‌ها خواسته‌اند که داستان لپ‌تاپ را دفن کنند یا خیر.