رئیس جمهور چک مثبت کووید، نخست وزیر جدید را از جعبه شیشه ای منصوب کرد

رئیس جمهور چک مثبت کووید، نخست وزیر جدید را از جعبه شیشه ای منصوب کرد

میلوش زمان، رئیس‌جمهور چک طی مراسمی برای مقابله با کووید، پتر فیالا را به عنوان نخست‌وزیر منصوب کرد.

پراگ:

میلوش زمان، رئیس‌جمهور چک روز یکشنبه در مراسمی که پس از مثبت شدن آزمایش کووید-19 از یک اتاقک پلکسی گلاس انجام داد، رهبر یک اتحاد راست میانه، پتر فیالا را به عنوان نخست‌وزیر منصوب کرد.

فیالا رهبری یک بلوک متشکل از پنج حزب اپوزیسیون میانه و راست میانه را بر عهده دارد که در انتخابات اکتبر پیروز شدند و آندری بابیس، نخست وزیر فعلی و متحدانش را برکنار کردند.

دولت جدید باید پس از فروپاشی یک تامین‌کننده بزرگ برق، با موج جدیدی از عفونت‌های ویروس کرونا که تهدیدی برای غلبه بر بیمارستان‌ها و بحران انرژی است، مقابله کند. ائتلاف همچنین گفته است که قصد دارد بودجه ایالتی سال 2022 را برای کاهش کسری بودجه مجدداً اصلاح کند.

فیالا در یک کنفرانس خبری گفت: «دولت جدید زمان بسیار پیچیده و چالش‌های زیادی در پیش دارد… من می‌خواهم که دولت تغییر برای آینده باشد».

او انتظار داشت کابینه اش در اواسط دسامبر تعیین شود.

نخست وزیر جدید همچنین از مردم خواست تا علیه کووید-19 واکسینه شوند و از کادر پزشکی با توجه به افزایش موارد ابتلا قدردانی کرد.

مخالفان واکسیناسیون و اقدامات دولت برای مقابله با ویروس کرونا، مانند ممنوعیت بازارهای کریسمس، هزاران نفر را در اواخر روز یکشنبه در یک تجمع اعتراضی در پراگ تجمع کردند.

تنها 58.5 درصد چک‌ها علیه کرونا واکسینه شده‌اند. بر اساس گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا، این در مقایسه با میانگین اتحادیه اروپا 65.8 درصد است.

زمان پس از مثبت شدن تست کرونا، مراسم تحلیف را از یک اطاقک پلکسی گلاس انجام داد. زمن که با یک ویلچر با تجهیزات حفاظتی کامل توسط یک پزشک اسکورت شده بود، پس از شش هفته اقامت در بیمارستان به دلیل یک بیماری نامرتبط به ویروس مبتلا شد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)