رئیس جمهور پس از ابتلا به کووید – RT World News قدرت را تفویض می کند

سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی، 69 ساله، پس از مثبت شدن آزمایش کووید-19، مسئولیت های خود را به معاون رئیس جمهور محول کرد.

دفتر رامافوزا روز یکشنبه وضعیت او را اعلام کرد و گفت که رئیس جمهور که کاملاً واکسینه شده است، بعد از اینکه احساس نکرد آزمایش شد. “اوایل امروز مراسم یادبود ایالتی را به افتخار معاون سابق رئیس جمهور FW de Klerk در کیپ تاون ترک کردم.”

ادامه مطلب


سناریوهای خوش بینانه و بدبینانه Omicron فاش شد

رئیس جمهور در حال حاضر در کیپ تاون در انزوا به سر می برد و در حال واگذاری مسئولیت ها به معاون رئیس جمهور دیوید مابوزا برای هفته آینده است.

رامافوزا هفته گذشته از چندین کشور آفریقایی بازدید کرد و آزمایش برخی از اعضای هیئت او پس از سفر به نیجریه مثبت شد. رئیس جمهور و کسانی که همراه او بودند در هر مقصد مورد آزمایش قرار گرفتند.

رئیس جمهور در حال حاضر توصیف شده است “روح خوب.” وضعیت او توسط سرویس بهداشت نظامی آفریقای جنوبی نیروی دفاع ملی آفریقای جنوبی تحت نظارت است.

هنوز مشخص نیست که آیا رئیس‌جمهور آزمایش ویروس کرونای اومیکرون را مثبت اعلام کرده است، ویروسی که به چندین کشور سرایت کرده است، اما بیشترین ضربه را به آفریقای جنوبی زده است، جایی که برای اولین بار کشف شد.

در بیانیه روز یکشنبه، اعلام شد که کشور روزانه بیش از 18000 مورد ابتلا به Omicron را ثبت کرده است. به گفته مؤسسه ملی بیماری های واگیر، هزاران مورد مثبت دیگر نیز علاوه بر این تعداد برای عفونت های جدید گنجانده شده است. آفریقای جنوبی بیش از 90000 مورد مرگ و میر ناشی از کرونا را ثبت کرده است.