رئیس جمهور سابق آرژانتین در پرونده جاسوسی متهم شد – RT World News

مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهور سابق آرژانتین به جاسوسی غیرقانونی در پرونده مربوط به نظارت دولتش از خانواده‌های غمزده خدمه یک زیردریایی گم‌شده متهم شده است.

قاضی فدرال مارتینی باوا روز چهارشنبه از کیفرخواست حمایت کرد و گفت که ماکری مسئول یک کمپین نظارت آنلاین بر روی بستگان ملوانان زیردریایی سان خوان بود که از دولت خواستند به جستجوی زیردریایی که در نوامبر 2017 مفقود شده بود ادامه دهد.

ادامه مطلب


ارتش آرژانتین تایید کرد که زیر سان خوان ارتش آرژانتین که برای یک سال ناپدید شده بود در اعماق اقیانوس اطلس پیدا شد

رسانه های محلی به نقل از منابع قضایی گزارش دادند که قاضی 100 میلیون پزو (حدود یک میلیون دلار) از ماکری توقیف و او را از خروج از آرژانتین منع کرد. مدافع “جاسوسی غیرقانونی را رهبری کرد” کمپین با هدف قرار دادن افراد تحت تأثیر “یکی از بزرگترین تراژدی ها” اتفاقی که در زمان تصدی او رخ داد و به دنبال این بود که در جریان باشد “حرکات” و “ادعاها” یک حکم دادگاه 171 صفحه ای که توسط Infobae دیده شده است، گفت.

ظاهراً نظارت بین دسامبر 2017 تا پایان سال 2018 انجام شده است. رئیس جمهور سابق ظاهراً آن را آغاز کرده است زیرا نگران این بود که چگونه کل پرونده سان خوان می تواند انجام شود. «تأثیر بر وجهه دولت»

وکلای مکری گفتند که به این تصمیم اعتراض خواهند کرد. رئیس جمهور سابق بارها این روند را سیاسی خوانده و گفته است که پیگرد قانونی او به انتخابات قانونگذاری که در اواسط نوامبر برگزار شد، مرتبط است.

پیش از این، یک دادگاه آرژانتینی دو مقام ارشد سابق آژانس اطلاعات فدرال آرژانتین را نیز متهم کرده بود، به این دلیل که آنها نمی‌توانستند از کمپین جاسوسی بی‌اطلاع باشند و به احتمال زیاد دستی در آن داشته‌اند.

ARA San Juan (S-42) در نوامبر 2017 ناپدید شد. جستجو برای زیردریایی دیزلی-الکتریکی بلافاصله آغاز شد که شامل کشتی‌ها و هواپیماهای پرسنل 13 کشور می‌شد. پس از گذشت 15 روز از عملیات، نیروی دریایی تصمیم به پایان آن گرفت. در اواخر سال 2018 کشف شد “منفجر شده” و در ته دریا در عمق 800 متری خوابیده است. این تراژدی جان همه 44 ملوان سرنشین را گرفت.

ماکری در صورت مجرم شناخته شدن ممکن است با مجازات بالقوه ده سال زندان روبرو شود.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید