رئیس جمهور بولسونارو الزام واکسیناسیون برای ورود به برزیل را رد کرد

رئیس جمهور بولسونارو الزام واکسیناسیون برای ورود به برزیل را رد کرد

ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل روز سه شنبه انتقاد خود از واکسن کووید-19 را تکرار کرد.

برازیلیا:

رئیس‌جمهور ژایر بولسونارو روز سه‌شنبه از تنظیم‌کننده بهداشت برزیل Anvisa به دلیل پیشنهاد واکسیناسیون برای مسافرانی که وارد این کشور می‌شوند برای کمک به جلوگیری از شیوع انواع جدید ویروس کرونا انتقاد کرد.

بولسونارو در یک رویداد تجاری در برازیلیا گفت: “آنویسا می‌خواهد اکنون حریم هوایی کشور را ببندد. دیگر نه، لعنت به آن.”

آنویسا ماه گذشته پیشنهاد اتخاذ «گذرنامه واکسیناسیون» برای ورود به برزیل را داد، اما دولت هنوز در این مورد تصمیم نگرفته است، که بولسونارو بارها به آن حمله کرده است.

بدبینی بولسونارو به واکسن، که می‌گوید واکسن کووید-19 دریافت نکرده است، کمک چندانی به کاهش اشتیاق برزیلی‌ها برای ایمن‌سازی نکرده است، زیرا اکنون بیش از 85 درصد بزرگسالان کاملاً واکسینه شده‌اند. با این حال، صلاحدید او در مورد سیاست فدرال ممکن است بحث در مورد نیاز به واکسن برای مسافران را حل کند.

دولت برای بررسی این موضوع روز دوشنبه جلسه ای را برنامه ریزی کرده بود. پس از اینکه دیوان عالی 48 ساعت به قوه مجریه مهلت داد تا توضیح دهد چرا گذرنامه واکسیناسیون هنوز تصویب نشده است، لغو شد.

هفته گذشته، به پیشنهاد Anvisa، دولت پروازهای شش کشور در جنوب آفریقا را به حالت تعلیق درآورد، جایی که نوع جدید و سریع شیوع ویروس کرونا در آن Omicron شناسایی شد.

بولسونارو روز سه‌شنبه انتقاد خود از واکسن‌های کووید-۱۹ را تکرار کرد و گفت: افراد واکسینه شده همچنان می‌توانند آلوده شوند، ویروس کرونا را منتشر کنند و بر اثر کووید-۱۹ بمیرند. او همچنین نوع جدید را به حداقل رساند و گفت “هزاران ویروس” وجود دارد و همه گیری در حال پایان است.

در حالی که هنوز اطلاعات زیادی در مورد Omicron در دست نیست، افراد واکسینه نشده اکثریت قریب به اتفاق موارد شدید COVID-19 و مرگ و میر را تشکیل می دهند.

بیش از 600000 برزیلی بر اثر کووید-19 جان خود را از دست داده اند که بالاترین آمار مرگ و میر در خارج از ایالات متحده است، زیرا منتقدان بولسونارو را به دلیل کم اهمیت جلوه دادن شدت ویروس، مبارزه با قرنطینه ها و کاهش سرعت دستیابی به واکسن ها مورد انتقاد قرار داده اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)