رئیس جمهور ایالات متحده جو بایدن به ایالات متحده دستور داد تا تامین مالی پروژه های سوخت فسیلی در خارج از کشور را متوقف کند

جو بایدن به آمریکا دستور داد تا تامین مالی پروژه های سوخت فسیلی در خارج از کشور را متوقف کند

بایدن به آژانس های دولتی آمریکا دستور داد تا فوراً تأمین مالی پروژه های سوخت فسیلی در خارج از کشور را متوقف کنند

واشنگتن:

بر اساس اسناد دیپلماتیک ایالات متحده، دولت بایدن به آژانس های دولتی ایالات متحده دستور داده است تا فوراً تأمین مالی پروژه های سوخت فسیلی با کربن فشرده در خارج از کشور را متوقف کنند و همکاری های بین المللی را برای استقرار فناوری انرژی پاک در اولویت قرار دهند.

این کابل ها که توسط رویترز مشاهده شده است، می گوید که تعاملات دولت ایالات متحده باید منعکس کننده اهداف تعیین شده در یک فرمان اجرایی صادر شده در آغاز سال با هدف پایان دادن به حمایت مالی آمریکا از پروژه های انرژی زغال سنگ و کربن فشرده در خارج از کشور باشد.

“هدف سیاستی که در زیر توضیح داده می شود اطمینان از این است که اکثریت قریب به اتفاق مشارکت های انرژی بین المللی ایالات متحده، انرژی پاک را ترویج می کند، فناوری های نوآورانه را ارتقا می دهد، رقابت پذیری فناوری پاک ایالات متحده را تقویت می کند، و از انتقال خالص صفر حمایت می کند، مگر در موارد نادری که امنیت ملی قانع کننده وجود دارد. مزیت‌های دسترسی ژئواستراتژیک یا توسعه/انرژی و عدم وجود جایگزین‌های کربن پایین‌تر، اهداف مشابهی را محقق می‌کنند.”

این خبر ابتدا توسط بلومبرگ گزارش شد.

این سیاست، مشارکت‌های انرژی بین‌المللی «فشار کربن» را به عنوان پروژه‌هایی تعریف می‌کند که شدت گازهای گلخانه‌ای آن‌ها بالاتر از مقدار آستانه چرخه عمر ۲۵۰ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلووات ساعت است و شامل زغال‌سنگ، گاز یا نفت است.

این سیاست هرگونه تأمین مالی دولت ایالات متحده برای پروژه‌های زغال‌سنگ خارج از کشور را ممنوع می‌کند و به آژانس‌های فدرال اجازه می‌دهد تا در تولید زغال‌سنگ شرکت کنند تنها در صورتی که این پروژه نشان دهد که انتشار کامل گازهای گلخانه‌ای را جمع‌آوری می‌کند یا بخشی از یک مرحله خروج سریع است.

به دو دلیل پروژه‌های کربن فشرده را معاف می‌کند: به نظر می‌رسد به دلایل امنیت ملی یا ژئواستراتژیک مورد نیاز هستند یا برای دسترسی به انرژی به مناطق آسیب‌پذیر ضروری هستند.

این سیاست اهداف تعیین شده توسط دولت در دستورات اجرایی قبلی و رهنمودهای سیاستی را رسمیت می بخشد و در مجامع چند جانبه مانند نشست G7 در فرانسه در ماه اوت و نشست آب و هوا سازمان ملل در اسکاتلند در پاییز تکرار شده است.

گروه‌های زیست‌محیطی گفتند این سیاست، که مدت‌هاست از آن حمایت کرده‌اند، گامی در مسیر درست است، اما خلأهایی ایجاد می‌کند که می‌تواند اهداف آن را تضعیف کند.

کیت دی آنجلیس، کارشناس امور مالی اقلیم در Friends of the Earth گفت: «این سیاست مملو از معافیت‌ها و حفره‌هایی است که شفافیت ندارند و می‌تواند این محدودیت‌ها در تأمین مالی سوخت‌های فسیلی را کاملاً بی‌معنا کند».

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)