رئیس جاسوسی بریتانیا روسیه را “بزرگترین تهدید” نامید – RT World News

آدریان برد، رئیس اطلاعات نظامی گفت که چرخش به چین باید تا سال 2030 صبر کند

آدریان برد، رئیس اطلاعات دفاعی بریتانیا روز سه‌شنبه در یک حضور عمومی نادر در یک رویداد مؤسسه خدمات سلطنتی متحده گفت که مسکو تا پایان دهه به عنوان تهدید اصلی برای لندن باقی خواهد ماند.

اولویت امنیتی غیر اختیاری بریتانیا باید منطقه اصلی ما در اقیانوس اطلس اروپا باشد و در اینجا ارزیابی می کنیم که روسیه تا سال 2030 بزرگترین تهدید برای سرزمین اصلی بریتانیا باقی خواهد ماند. پرنده گفت.

او توضیح بیشتری نداد که چرا جاسوسان فکر می کردند روسیه پس از آن مرحله دیگر تهدید نخواهد بود. از سال 2030 به بعد، برد استدلال کرد، چین بزرگترین چالش را برای منافع برون مرزی و امنیت اقتصادی بریتانیا خواهد داشت.

لندن باید باشد “در درازمدت با چالش هایی که چین ارائه می کند” پرنده گفت، چون این کار را خواهد کرد “مستقیماً با بریتانیا در سراسر مناطق مورد علاقه خود رقابت کنیم و می‌توانیم عرضه فناوری‌ها و مواد کلیدی را مختل کنیم.” مانند نیمه هادی ها، ریزتراشه ها و مواد معدنی خاکی کمیاب.

او توانایی‌های نظامی، اطلاعاتی، فضایی و سایبری چین را به‌عنوان یک موضوع توصیف کرد “تهدید فزاینده” به انگلستان


حمایت بریتانیا از حمله تروریستی اوکراین به مسکو

برد به حضار در اتاق فکر تاثیرگذار گفت که امنیت اروپاست “غیرقابل تقسیم از جهان گسترده تر،” با استناد به مسائلی مانند تغییرات آب و هوایی و بیماری. او استدلال کرد که بریتانیا با تهدیدات به هم پیوسته و پیچیده‌تر مواجه است که ناشی از بی‌ثباتی ژئوپلیتیک، رقابت دولتی و “پیشرفت سریع تکنولوژیک” مانند هوش مصنوعی.

فناوری هوش مصنوعی رانده خواهد شد “تصمیم گیری سریعتر در تعارضات آینده” برد بحث کرد و فاش کرد که DI در حال حاضر در برخی ظرفیت ها از یادگیری ماشینی استفاده می کند. به گفته برد، اطلاعات نظامی بریتانیا امیدوار است از هوش مصنوعی برای پردازش سریع اطلاعات خام استفاده کند، چیزی که کارکنان انسانی آن با آن دست و پنجه نرم می کنند.

در ماه مه گذشته، رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند که کی‌یف مذاکرات صلح با مسکو را پس از دیدار بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در آن زمان، خنثی کرده است. جانسون به ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود که غرب قصد ندارد با روسیه معامله کند و این باعث شکست مذاکرات در استانبول شود.

در دسامبر، زمانی که نخست‌وزیر کنونی ریشی سوناک درباره حسابرسی کمک‌های مالی بریتانیا به اوکراین صحبت کرد، منابع آگاه وایت هال به مطبوعات درز کردند که جانسون نیروی محرکه سیاست ایالات متحده و ناتو در مورد اوکراین بوده است و لندن مکرراً این کار را انجام داده است. عزم آمریکا را تشدید کرد از طریق “دوستانه” فشار.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: