رئیس بی‌بی‌سی در بحبوحه گزارش جنایت‌آمیز – RT World News استعفا داد

یک تحقیق نشان داد که ریچارد شارپ نتوانسته بود قبل از انتصاب، مشاوره مالی به بوریس جانسون نخست‌وزیر سابق را فاش کند.

ریچارد شارپ، رئیس بی‌بی‌سی، پس از گزارشی مبنی بر نقض قوانین حاکمیتی برای انتصابات عمومی، استعفای خود را اعلام کرد. این تحقیقات نشان داد که رئیس پخش ملی بریتانیا اطلاعات مربوط به دخالت خود در امور مالی بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق را پیش از تصدی پست اصلی در بی‌بی‌سی مخفی کرده است.

این ادعا برای اولین بار در ژانویه در ساندی تایمز ظاهر شد. کمیسر قرارهای عمومی متعاقباً به وکیل دادگستری آدام هپینستال مأموریت داد تا صحت آن را بررسی کند.

شارپ در بیانیه‌ای که روز جمعه در وب‌سایت بی‌بی‌سی منتشر شد، اصرار داشت که در حالی که «قوانین حاکمیتی برای انتصابات عمومی را نقض کرد،“نقص بود”سهوی و نه مادیرئیس صدا و سیما مدعی شد که تحقیقات این موضوع را تایید کرده است و به این نتیجه رسیده است کهنقض لزوماً یک قرار ملاقات را باطل نمی کند.

شارپ در ادامه توضیح داد که تصمیم گرفته است بدون توجه به این موضوع پست خود را تخلیه کند.اولویت دادن به منافع بی بی سی


بی‌بی‌سی توسط برچسب «تأمین‌شده توسط دولت» توییتر مورد خشم قرار گرفت

با این حال، او تا ماه ژوئن و زمان تعیین جانشین در سمت خود باقی خواهد ماند.

به گفته رئیس بی بی سی، او عمل کرددر ایمان خوب” و ”با بهترین نیت،زمانی که در دسامبر 2020، مولتی میلیونر کانادایی سام بلیت را به نخست وزیر وقت معرفی کرد.

اولی در نهایت به عنوان ضامن وام جانسون عمل کرد و طبق گزارش ها تا سقف 800000 پوند (997440 دلار) در اختیار این سیاستمدار قرار گرفت. روزنامه تایمز گزارش داد که شارپ تنها چند هفته قبل از اینکه جانسون او را برای سمت بالای بی‌بی‌سی معرفی کند، ملاقات بین این دو را تسهیل کرده است.

شارپ در بیانیه روز جمعه خود شکست خود را در افشای اطلاعات مربوط به مشارکت خود به عنوان “نظارت.

اتهامات علیه شارپ توسط تایمز باعث شد چندین قانونگذار حزب کارگر خواستار تحقیق در مورد این پرونده و استعفای رئیس بی بی سی شدند.

شارپ در نهایت خودش به نفع چنین بررسی ای صحبت کرد و اصرار داشت که ثابت می کند هیچ تضاد منافعی در انتصاب او وجود ندارد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: