رئیس‌جمهور سابق روسیه، بلینکن را به دلیل حذف هسته‌ای محکوم کرد – اخبار RT World

دیپلمات ارشد آمریکایی از دیگران انتقاد کرد و در عین حال اشاره نکرد که کشورش از بمب اتمی علیه ژاپن استفاده کرده است

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا را پس از ابراز تاسف از رنج مردم ژاپن در اثر بمباران اتمی در حالی که اشاره نکرد که کشورش این حملات را انجام داده است، مورد انتقاد قرار داد.

پس از نشست وزرای خارجه گروه 7 در روز سه شنبه در شهر کارویزاوا ژاپن، از بلینکن پرسیده شد که آیا وجود دارد؟ “پیشرفت محسوس” به سمت ایده جهانی عاری از سلاح های هسته ای.

ژاپن رئیس فعلی گروه 7 است و قرار است در ماه مه میزبان نشست سران رهبران در هیروشیما باشد.

بلینکن خاطرنشان کرد که هیروشیما و ناکازاکی پیشنهاد می دهند قوی‌ترین یادآور ویرانی بی‌سابقه و رنج عظیم انسانی که مردم ژاپن در نتیجه بمباران اتمی سال 1945 تجربه کردند.

ایالات متحده در مراحل پایانی جنگ جهانی دوم، بمب‌های هسته‌ای را بر روی این دو شهر انداخت و راه را برای اشغال کامل ژاپن توسط سربازان آمریکایی و کاهش اقدامات نظامی توسط اتحاد جماهیر شوروی هموار کرد.

پلک زدن “به ملت خود که مرتکب این جنایت شده اند، اشاره نکرد.” مدودف، رهبر سابق روسیه در پاسخ به این اظهارات خاطرنشان کرد.


آنچه باید درباره معاهده هسته ای آمریکا و روسیه بدانید که مسکو آن را به حالت تعلیق درآورده است

«آنها چه موجودات فریبکاری هستند. آنها از سلاح هسته ای استفاده می کنند، اما برای آن توبه نکنید. این مقام که در حال حاضر معاون شورای امنیت ملی روسیه است، افزود.

بلینکن در اظهارات خود در ژاپن توضیح داد که وزرای خارجه گروه 7 در آخرین روز نشست خود درباره عدم اشاعه سلاح های هسته ای و کنترل تسلیحات گفتگو کردند.

او از کشورهایی انتقاد کرد که ادعا می‌کرد آن‌ها را مطرح می‌کردند “تهدیدات هسته ای” از جمله کره شمالی، ایران، روسیه و چین. مسکو به دلیل تعلیق معاهده استارت جدید و ظاهراً مورد هدف دیپلمات آمریکایی قرار گرفت “لفاظی های هسته ای غیر مسئولانه” در حالی که پکن به اتهام انجام یک اقدام محکوم شد “ساخت غیرشفاف و سریع زرادخانه هسته ای خود.”

استارت جدید آخرین معاهده بازمانده از دوران جنگ سرد بین واشنگتن و مسکو در مورد کنترل تسلیحات هسته ای است. مسکو در ماه فوریه مشارکت خود را به حالت تعلیق درآورد و ادعا کرد که ایالات متحده بازرسان روسی را از بازدید از سایت‌های هسته‌ای منع کرده است و واشنگتن از اوکراین برای حمله به نیروهای هسته‌ای روسیه استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:
دبیرکل سازمان ملل متحد “یک اشتباه محاسباتی تا نابودی هسته ای فاصله دارد”.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد که این معاهده زمانی امضا شده است که ایالات متحده و متحدانش، از جمله قدرت‌های هسته‌ای فرانسه و بریتانیا، تلاشی برای تحمیل یک توافق نداشتند. “شکست استراتژیک” در مسکو