رأی سنای ایالات متحده به مسدود کردن مأموریت واکسن جو بایدن

رأی سنای ایالات متحده به مسدود کردن مأموریت واکسن جو بایدن

سنای آمریکا امروز به جلوگیری از ماموریت واکسن یا آزمایش رئیس جمهور جو بایدن رای داد.

سنای ایالات متحده روز چهارشنبه به جلوگیری از مأموریت واکسن یا آزمایش جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن برای کارفرمایان خصوصی بزرگ، در یک پیروزی نمادین برای محافظه کاران رای داد که تأثیر ملموس کمی خواهد داشت.

این طرح با حمایت 50 جمهوری خواه در مجلس فوقانی و دو دموکرات میانه رو با رأی 52 به 48 به تصویب رسید، اما انتظار نمی رود در مجلس نمایندگان، جایی که ممکن است فقط از جناح راست حمایت شود، نتیجه خوبی نداشته باشد.

بر اساس طرح بایدن، همه شرکت‌هایی که بیش از 100 کارگر دارند، باید از 4 ژانویه کارمندان خود را ملزم به ایمن سازی یا آزمایش هفتگی کنند.

عقب نشینی سنا توسط مایک براون از ایندیانا انجام شد که به خبرنگاران گفت تهدید کردن مشاغل آمریکایی ها در صورت امتناع از هر دو مورد “دست سنگین دولت است.”

جان باراسو، رئیس جمهوری خواهان سنا از وایومینگ، بایدن را که پزشک نیست، به “قصور پزشکی” متهم کرد.

پس از رای گیری، جو مانچین، یکی از دو دموکراتی که در کنار جمهوری خواهان قرار گرفتند، گفت در حالی که از دستور واکسن برای کارمندان فدرال و ارتش حمایت می کند، اما “جای دولت فدرال” نیست که به مشاغل خصوصی دیکته کند.

مانچین در بیانیه ای گفت: «ما باید کارفرمایان خصوصی را تشویق کنیم و نه جریمه کنیم تا کارمندان خود را به واکسیناسیون تشویق کنند.

بسیاری از ایالت‌هایی که هم توسط دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان اداره می‌شوند، هم‌اکنون صدها هزار شهروند خود را ملزم به واکسینه شدن در برابر انواع بیماری‌ها می‌کنند، و هیچ یک از این دستورات بحث‌برانگیز نیست.

بیشتر موارد واکسیناسیون های دوران کودکی را پوشش می دهند، که از قرن نوزدهم یکی از ویژگی های جامعه آمریکا بوده است، اما اجباری برای بزرگسالان نیز وجود دارد.

نیویورک از همه کارکنان بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان و سایر مراکز مراقبت‌های بهداشتی می‌خواهد که در مقابل سرخک و سرخجه واکسینه شوند.