دی سی افراد واکسینه نشده را از فضاهای عمومی ممنوع می کند – اخبار جهانی RT

واشنگتن دی سی به تعداد فزاینده ای از شهرها در سراسر ایالات متحده ملحق شده است که برای ورود به فضاهای عمومی نیاز به اثبات واکسیناسیون دارند، با اشاره به گسترش سریع نوع کووید-19 Omicron.

از روز شنبه، 15 ژانویه 2022، ساعت 6 صبح، مؤسسات خاصی باید تأیید کنند که مشتریان 12 ساله و بالاتر حداقل یک دوز از واکسن کووید-19 را دریافت کرده اند. شهردار موریال بوسر در یک بیانیه مطبوعاتی چهارشنبه گفت که ساکنان یک ماه دیگر فرصت خواهند داشت تا به طور کامل واکسینه شوند.

دستور جدید قرار است بر فهرست بلندبالایی از مشاغل و فضاهای عمومی سرپوشیده، از جمله رستوران‌ها، بارها، کلوپ‌های شبانه، مکان‌های تفریحی، سالن‌های ورزشی و مراکز تناسب اندام تأثیر بگذارد. اگرچه هیچ تعریف روشنی ارائه نشده است “موسسات رویداد و جلسات،” آنها نیز مشمول نیاز واکسن خواهند بود.

این شهر چندین ابزار مختلف را برای اثبات وضعیت واکسیناسیون، از جمله یک سند رسمی CDC، یا “سوابق ایمن سازی” ارائه‌شده توسط یک ارائه‌دهنده سلامت یا یکی از چندین برنامه تأیید، مانند VaxYes یا CLEAR. هنوز مشخص نیست که آیا اثبات مصونیت طبیعی از عفونت قبلی پذیرفته می شود یا خیر، زیرا دفتر شهردار فقط از واکسن ها صحبت می کند.

همچنین به شرکت‌ها نمونه‌ای از نوع علامتی که باید در خارج از مؤسسات خود قرار دهند ارائه شد تا به مشتریان اطلاع دهد که واکسیناسیون برای ورود لازم است. با این حال، شهر مشخص نکرد که آیا این تابلوها بخشی از دستور جدید است یا خیر.

بیشتر بخوانید: نیویورکی ها پیشنهاد تقویت تعطیلات را دادند

پایتخت این کشور به تعدادی از مناطق دیگر ملحق شده است که نیازمندی‌های مشابه واکسن را معرفی می‌کنند، با شیکاگو، بوستون و نیویورک سیتی نیز تزریق را برای گروه‌های مختلف و تنظیمات خاص الزامی کرده‌اند. برخلاف قوانین دی سی، شیکاگو اجباری کرده است که تمام ساکنان پنج ساله و بزرگتر شات را دریافت کنند، در حالی که الزامات اپل بزرگ به مدارس خصوصی و کسانی که در مهد کودک کار می کنند گسترش یافته است.