دیور در برابر انتقاد رسانه های دولتی چین – RT World News سر تعظیم فرود می آورد

غول لوکس فرانسوی دیور عکسی جنجالی را حذف کرده است که در چین به دلیل “لکه زدن زنان آسیایی” با تحریف کلیشه های غربی و “تحریف فرهنگ چین” مورد انتقاد قرار گرفته است.

این عکس که بخشی از نمایشگاه «لیدی دیور» این برند در شانگهای بود، یک مدل آسیایی را با لباس سنتی و کیف دستی دیور به تصویر می‌کشد. این هفته از سوی رسانه های چینی به دلیل این موضوع مورد انتقاد قرار گرفت “چشم های شبح زده، [a] چهره عبوس و زره ناخن به سبک سلسله چینگ.

ادامه مطلب


دولچه و گابانا پس از اینکه تبلیغات نژادپرستانه در چین با واکنش‌های شدید مواجه شد، طلب بخشش کردند

اگرچه دیور بیانیه ای در مورد این جنجال منتشر نکرده است، اما به نشریه تجارت مد Business of Fashion تایید کرد که این عکس از نمایشگاه حذف شده است. این برند همچنین این عکس را از پلتفرم رسانه اجتماعی چینی Weibo گرفته است.

این تصویر که توسط عکاس چینی چن من گرفته شد، خشم رسانه ها و خشم عمومی را برانگیخت. با این حال، ظاهرا هیچ درخواستی برای تحریم این برند وجود نداشت.

در سرمقاله روز دوشنبه با عنوان آیا این زن آسیایی در چشمان دیور است؟روزنامه پکن دیلی اشاره کرده بود که این تصویر باعث ناراحتی مصرف کنندگان چینی می شود. این نشریه از مرد انتقاد کرد “همراهی با برندها یا سلیقه های زیبایی شناختی دنیای غرب.”

برای سال‌ها، زنان آسیایی همیشه با چشم‌های کوچک و کک‌ومک از دیدگاه غربی ظاهر می‌شوند، اما روش چینی‌ها برای قدردانی از هنر و زیبایی را نمی‌توان با آن تحریف کرد.

هشداری که هم برند و هم عکاس داشتند “خیلی دور شده،” روزنامه زنان چین روز چهارشنبه سرمقاله ای منتشر کرد که آن را ادعا کرد “نیت آنها برای زشت کردن زنان چینی و تحریف فرهنگ چینی را نشان می دهد.”

ادامه مطلب


عمیقا متاسفم: ورساچه در آب داغ در حالی که چین برند مد را به زیر سوال بردن حاکمیت خود متهم می کند

«دوباره، از … تصویر دیور به سبک ارواح، که باعث می شود tمردم احساس ناراحتی می کنند، به راحتی می توان «غرور و تعصب» برخی برندهای غربی را در زیبایی شناسی و فرهنگ آنها دید. این روزنامه که توسط فدراسیون زنان سراسر چین اداره می شود، گفت.

در همین حال، گلوبال تایمز اشاره کرد که “جنجال های طولانی می تواند وضعیت حساسی ایجاد کند” برای دیور و سایر برندهای جهانی – برای آنها چین “عظیم” بازار لوکس یکی از بزرگترین منابع درآمد بود. این روزنامه گفت که مردم چین تبدیل شده اند “به طور فزاینده ای حساس” به تصویر کشیدن و برخورد با مردم و فرهنگ چین توسط شرکت های خارجی.

با اشاره به اینکه کاربران شبکه های اجتماعی چینی از شرکت و عکاس خواسته اند قصد خود را توضیح دهند، تعدادی از رسانه ها همچنین تاکید کردند که چگونه برخی از کاربران اینترنتی این عکس را به عنوان انحراف از استانداردهای معمول زیبایی در کشور تمجید کرده اند که اغلب با مشخصه های آن مشخص می شود. “پوست روشن و چشمان درشت.”

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!