دیوار یخی اطراف نیروگاه هسته ای فلج شده ممکن است ذوب شده باشد – RT World News

شبکه دولتی NHK هشدار داد که دیوار یخی پرهزینه ای که برای جلوگیری از خروج آب آلوده از نیروگاه هسته ای آسیب دیده فوکوشیما ژاپن ایجاد شده است، ممکن است تا حدی ذوب شده باشد.

NHK روز جمعه گفت که اپراتور توکیو الکتریک (TEPCO) در حال برنامه ریزی برای تقویت دیوار در اوایل دسامبر است و افزود که این شرکت همچنین اقدامات دیگری را برای مهار آب سمی در نظر گرفته است.

ادامه مطلب


پکن می‌گوید توکیو باید متوقف شود و به حرف‌های دنیا گوش دهد، زیرا نخست‌وزیر ژاپن ادعا می‌کند که انتشار فاضلاب فوکوشیما در اقیانوس نمی‌تواند منتظر بماند.

زمانی که رویترز با TEPCO تماس گرفت، جزئیات این گزارش را تایید نکرد.

دیوار یخی احاطه کننده رآکتورهای هسته ای برای جلوگیری از ورود یا خروج آب های زیرزمینی به نیروگاه است که در سال 2011 در اثر زلزله و سونامی فلج شد.

علیرغم اینکه آن را “دیوار یخی” می نامند، در واقع یک مانع خاک یخ زده است که ساخت آن 34.5 میلیارد ین (324 میلیون دلار) از بودجه عمومی هزینه کرده است.

حدود 1500 لوله پر از آب نمک تا عمق 30 متری در محیطی 1.5 کیلومتری در اطراف چهار راکتور فوکوشیما غرق شدند. آب نمک تا دمای منفی 30 درجه سانتیگراد خنک می شود.

دیوار در آگوست 2018 به طور کامل مورد بهره برداری قرار گرفت، اما تراوش آب زیرزمینی همچنان در محل ادامه داشت، علیرغم اینکه TEPCO قبلاً اطمینان داده بود که جریان را کاهش می دهد. “تقریبا هیچی.”

این داستان را دوست دارید؟ با یک دوست به اشتراک بگذارید!