دیده بان بهداشت اتحادیه اروپا در مورد گسترش Omicron پیش بینی می کند – RT World News

یک آژانس بهداشتی اتحادیه اروپا گفته است که انتظار می‌رود نوع ویروس کرونا Omicron از سویه فعلی دلتا پیشی بگیرد و باعث بیش از نیمی از موارد کووید-19 در بلوک در “چند ماه آینده” شود.

یک ارزیابی اولیه خطر از “نوع نگرانی” Omicron (VOC) توسط مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری (ECDC) روز پنجشنبه منتشر شد. انتظار می‌رود سویه جدید در ماه‌های آینده به سرعت در سراسر بلوک گسترش یابد و سلطه سویه دلتا را به چالش بکشد، که خود به طور مؤثری با همه گونه‌های دیگر کووید-19 مبارزه کرده بود.

شواهد فعلی در مورد قابلیت انتقال، شدت و فرار ایمنی برای Omicron VOC بسیار نامشخص است. با این حال، داده های اولیه از آفریقای جنوبی نشان می دهد که ممکن است مزیت رشد قابل توجهی نسبت به Delta VOC داشته باشد. نگهبان گفت

اگر چنین باشد، مدل‌سازی ریاضی نشان می‌دهد که انتظار می‌رود Omicron VOC بیش از نیمی از همه را ایجاد کند. [coronavirus] عفونت در اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا در چند ماه آینده.

سویه Omicron هفته گذشته توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان یک VOC شناسایی شد. نوع جدید اولین بار در اوایل نوامبر در بوتسوانا شناسایی شد و گمان می‌رود که در جنوب آفریقا غالب شده باشد.

در حالی که هنوز اطلاعات کمی در مورد خواص و تأثیر بالقوه آن وجود دارد، Omicron به عنوان یک سویه به شدت جهش یافته معرفی شده است، و کارشناسان هشدار می دهند که ظاهراً برای تعامل با سلول های انسانی به خوبی سازگار شده است.

نوع جدید در حال حاضر در بیش از 20 کشور در سراسر جهان از جمله چندین کشور اتحادیه اروپا و ایالات متحده گسترش یافته است. ظهور Omicron باعث محدودیت‌های جدیدی از جمله ممنوعیت سفر از منطقه گرم شده است که توسط چندین کشور در سراسر جهان از جمله تمامی ۲۷ عضو اتحادیه اروپا و همچنین ایالات متحده و بریتانیا اعمال شده است.