دکتر آنیل منون هندی الاصل در میان 10 نفری که به عنوان فضانورد ناسا برای ماموریت های آینده انتخاب شده اند.

مستند هندی در میان 10 مورد انتخاب شده به عنوان فضانورد ناسا برای ماموریت های آینده

آنیل منون در مینیاپولیس و در خانواده مهاجران اوکراینی و هندی به دنیا آمد و بزرگ شد. (فایل)

هیوستون:

آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد، آنیل منون، پزشک هندی الاصل، سرهنگ دوم نیروی هوایی آمریکا، توسط ناسا به همراه 9 نفر دیگر به عنوان فضانورد برای ماموریت های آینده انتخاب شده است.

آقای منون، 45 ساله، در مینیاپولیس، مینه سوتا، از مهاجران اوکراینی و هندی به دنیا آمد و بزرگ شد.

او اولین جراح پرواز SpaceX بود که به پرتاب اولین انسان های این شرکت به فضا در طول ماموریت SpaceX Demo-2 ناسا و ایجاد یک سازمان پزشکی برای پشتیبانی از سیستم انسانی در ماموریت های آینده کمک کرد.

در بیانیه ای، ناسا اعلام کرد که 10 کاندیدای جدید فضانوردی را از میان بیش از 12000 متقاضی برای نمایندگی ایالات متحده و کار برای منافع بشریت در فضا انتخاب کرده است.

بیل نلسون، مدیر ناسا، اعضای کلاس فضانوردان 2021 را معرفی کرد، اولین کلاس جدید در چهار سال گذشته، طی رویدادی در روز دوشنبه، 6 دسامبر در میدان الینگتون نزدیک مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون.

نلسون گفت: «امروز ما از 10 کاشف جدید، 10 عضو از نسل آرتمیس، کلاس کاندیدای فضانوردان 2021 ناسا استقبال می کنیم.

او گفت: «هر نامزد به تنهایی «چیزهای مناسب» را دارد، اما با هم آنها عقیده کشور ما را نشان می‌دهند: E pluribus unum – از میان بسیاری، یکی.

نامزدهای فضانورد در ژانویه 2022 برای شروع دو سال آموزش برای انجام وظیفه در جانسون معرفی خواهند شد.

آموزش کاندیدای فضانورد به پنج دسته اصلی تقسیم می‌شود: بهره‌برداری و نگهداری از سیستم‌های پیچیده ایستگاه فضایی بین‌المللی، آموزش پیاده‌روی فضایی، توسعه مهارت‌های پیچیده روباتیک، کار با هواپیمای آموزشی T-38، و مهارت‌های زبان روسی.

پس از تکمیل، آنها می‌توانند به مأموریت‌هایی اختصاص داده شوند که شامل انجام تحقیقات در ایستگاه فضایی، پرتاب از خاک آمریکا روی فضاپیماهای ساخته شده توسط شرکت‌های تجاری، و همچنین مأموریت‌های فضایی عمیق به مقصدهایی از جمله ماه در فضاپیمای Orion ناسا و پرتاب فضایی است. موشک سیستمی

پام ملروی، فضانورد سابق ناسا و معاون ناسا، به نامزدها گفت: “هر کدام از شما پیشینه های شگفت انگیزی دارید.” “شما تنوع را به اشکال مختلف برای سپاه فضانوردان ما به ارمغان می آورید و به یکی از عالی ترین و مهیج ترین اشکال خدمات عمومی پیش رفتید.”

متقاضیان شامل شهروندان ایالات متحده از 50 ایالت، ناحیه کلمبیا، و قلمروهای ایالات متحده پورتوریکو، گوام، جزایر ویرجین، و جزایر ماریانای شمالی بودند.

برای اولین بار، ناسا از داوطلبان خواست تا مدرک کارشناسی ارشد در رشته STEM داشته باشند و از یک ابزار ارزیابی آنلاین استفاده کرد. زنان و مردانی که برای کلاس فضانوردی جدید انتخاب شده‌اند، نشان‌دهنده تنوع آمریکا و مسیرهای شغلی هستند که می‌توانند به جایگاهی در سپاه فضانوردان آمریکا منتهی شوند.

منون قبلاً به عنوان جراح پرواز خدمه ناسا برای اکسپدیشن های مختلف که فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی می بردند، خدمت می کرد.

او یک پزشک فعال طب اورژانس با آموزش فلوشیپ در پزشکی وحشی و هوافضا است.

به عنوان یک پزشک، او اولین پاسخ دهنده در زلزله 2010 در هائیتی، زلزله 2015 در نپال و سانحه نمایش هوایی رنو در سال 2011 بود.

در نیروی هوایی، منون از بال فضایی 45 به عنوان جراح پرواز و 173 بال جنگنده پشتیبانی کرد، جایی که بیش از 100 سورتی پرواز با جت جنگنده F-15 انجام داد و بیش از 100 بیمار را به عنوان بخشی از تیم حمل و نقل هوایی مراقبت های ویژه حمل کرد.

مهندس هوانوردی سیریشا بندلا در ماه جولای سومین زن هندی الاصل بود که پس از کالپانا چاولا و سونیتا ویلیامز به فضا پرواز کرد.

فرمانده بال راکش شارما تنها شهروند هندی است که در فضا سفر می کند. خلبان سابق نیروی هوایی هند در 3 آوریل 1984 با سایوز T-11 پرواز کرد که بخشی از برنامه Interkosmos شوروی بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)