دو نفر از 17 گروگان آمریکای شمالی که در هائیتی ربوده شده بودند، آزاد شدند

دو نفر از 17 گروگان آمریکای شمالی که در هائیتی ربوده شده بودند، آزاد شدند

وزارتخانه های کمک مسیحی مستقر در ایالات متحده گفتند: «دو گروگان آزاد شده سالم هستند و روحیه خوبی دارند

پورتو پرنس، هائیتی:

دو تن از 17 آمریکایی شمالی که در اواسط اکتبر توسط یک باند هائیتی ربوده شده بودند، آزاد شده اند، کلیسایی که آنها به آن وابسته بودند یکشنبه گفت که آنها “در روحیه خوبی” داشتند.

وزارتخانه‌های کمک‌های مسیحی مستقر در ایالات متحده در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود گفتند: «فقط اطلاعات محدودی می‌توان ارائه کرد، اما می‌توانیم گزارش دهیم که دو گروگان آزاد شده سالم، سرحال و تحت مراقبت هستند».

مبلغان و اعضای خانواده – گروهی متشکل از 16 آمریکایی و یک کانادایی – در 16 اکتبر هنگام بازگشت از یک یتیم خانه در منطقه ای در شرق پورتو پرنس پایتخت که توسط یکی از قوی ترین باندهای جنایی هائیتی کنترل می شود، ربوده شدند.

وزارتخانه‌های کمک‌های مسیحی، که مقر آن در ایالت اوهایو است، گفته است که گروگان‌ها 12 بزرگسال 18 تا 48 ساله و پنج کودک از 8 ماه تا 15 سال هستند.

کلیسا گفت: «ما نمی‌توانیم اسامی آزاد شده‌ها، دلایل آزادی، محل حضور یا مکان فعلی‌شان را ارائه یا تأیید کنیم.

وی افزود: «در حالی که از این آزادی خوشحالیم، قلب ما با پانزده نفری است که هنوز در بازداشت به سر می برند.

منابع به خبرگزاری فرانسه گفتند که باند “400 Mawozo” پشت این آدم ربایی بود و برای هر سر یک میلیون دلار باج طلب کرده بود. هیچ جزئیاتی در مورد این موضوع از سوی کلیسا در روز یکشنبه ارائه نشده است.

– آدم ربایی های مکرر –

ماموران اف بی آی، مقامات هائیتی و واحد ضد آدم ربایی پلیس ملی بیش از یک ماه است که با آدم ربایان مذاکره کرده اند.

از دسامبر 2020، پلیس هائیتی رهبر این باند، ویلسون جوزف، را برای جنایاتی از جمله ترور، آدم ربایی، سرقت وسیله نقلیه و ربودن کامیون های باری جستجو می کند.

افزایش اخیر آدم ربایی هائیتی باعث تسکین تسلط فزاینده باندها بر کشور می شود، چیزی که سازمان های مجری قانون قادر به مهار آن نیستند.

باندها کنترل مؤثر بخش اعظم پورتو پرنس را که تحت یک بحران سیاسی فزاینده بود، به ویژه با ترور رئیس جمهور جوونل مویز در ژوئیه به دست گرفتند.

ایالات متحده به آمریکایی ها توصیه کرده است که به هائیتی سفر نکنند، به ویژه به دلیل آدم ربایی هایی که می گویند به طور منظم شهروندان آمریکایی را هدف قرار می دهند.

هفته گذشته، ایالات متحده و کانادا علاوه بر این توصیه کردند که اتباع خود که در این کشور زندگی می کنند، این کشور را ترک کنند.

بر اساس گزارش مرکز تحلیل و تحقیقات حقوق بشر (CARDH) از ژانویه در هائیتی بیش از 800 نفر برای باج گیری ربوده شده اند.

در ماه آوریل، 10 نفر از جمله دو روحانی فرانسوی توسط 400 ماوزو در همان منطقه ربوده و به مدت 20 روز در بازداشت بودند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)